Alla inlägg den 5 juli 2013

Av André Aldenhov - 5 juli 2013 20:30


Ett SM-guld kan aldrig bli vackrare än såhär.


 

Tack till Kristina och Albin!

Tur att jag hittade en lämplig vas =).

Av André Aldenhov - 5 juli 2013 19:58


 
Först dök Anders och Birgitta upp mitt under pågående semesterresa och sen kom Albin och Kristina och tog en kopp java. Ni räddade min dag =)! 1000 tack och hoppas vi snart ses igen!
 Grillen ryker och jag både äter och dricker en massa onyttigheter. Underbart att ha ett par dagars semester =)!

Om någon känner en naprapat/läkare/kirurg/DrHouse-wannabe som vill ta sig an ett väldigt spännande knäbekymmer så kontakta mig så fort som möjligt =)!!!!!

Av André Aldenhov - 5 juli 2013 12:16



Nu har det gått några dagar och jag tycker att det är dax att sammanfatta min egen insats under SM 2013.


Ni som följt min blogg vet att jag från början hade en målsättning att lyfta 120+150 kilo men efter skadebekymmer ställde jag om målsättningen till 110+140 (om jag minns rätt...). Redan det faktum att jag satte upp ett renodlat resultatmål visar att jag haft ett annat tänk i mina förberedelser än inför SM 2012, där jag hade helt andra mål. Sen är det ju alltid så att under pågående tävling kan mål dyka upp/försvinna/göras om. Så även i år. I läget när det börjar delas ut medaljer så vill man naturligtvis vinna om det går (tro inget annat!!) och på många sätt gör man det som behövs/vad man kan för att uppnå detta. Men jag återupprepar: denna gången hade jag prioriterat ett resultatmål och inget annat! Sneglade på medaljer och gjorde mitt bästa för att vinna, men lade inte upp taktiken på ett sådant sätt att det gick ut över mina resultatmål. Att kroppen inte riktigt höll för den satsningen är möjligtvis intressant att resonera kring men ingen som helst ursäkt för att placeringen hamnade under förstaplatsen! Att träna på ett sådant sätt att man inte skadar sig är en del av ”spelet” och det fanns helt enkelt andra deltagare som skött detta bättre än mig. Rätt man vann(grattis igen Sixten!) och visst hade jag hellre stått längst upp även i totalen och inte bara i ryck.

Tävlingen då: Jo men rycket är egentligen inte så mycket att säga någonting om. God form, extra lång uppvärmning, perfekt coachning, så för mig var det bara att gå in och klappa dit tre bra lyft med 117 kilo på topp. Men visst blev det lite för tufft för både ljumske och knä... Sen i stöten ville jag ”chansa” lite: Vissa dagar kan jag ta en bit över 140 och andra dagar inte. Gjorde bedömningen efter första stöt (på 130 kilo) att det skulle kunna bli ett par kilo över 140 till slut. Därav viktvalet 138 (för att i sista kunna prova ca142) men där var det trevliga slut... Vänster knä högg såpass mycket att det var inte riktigt möjligt att lyfta längre. Synd. Chansningen gick nästan hem, men inte riktigt hela vägen... Summa summarum: Sjukt nöjd med tävlingen utifrån de givna förutsättningarna =)! Tätt, spännande och roligt att tävla! Tack till alla 77:or (och även 69:or) som gjorde det hela till en rolig tävling!

Av André Aldenhov - 5 juli 2013 10:29


Kollar SVT och SM-veckan. David L och Magnus P står och pratar i studion. De berättar att de kört hård fys. Gött =)! Kul att se grabbarna och att höra att dom laddar för guldet även på beach =). Träffade Magnus i tisdags och han var precis lika trevlig som alltid. Han berättade hur han upplevde skillnaden på att vinna och förlora en stor final. Härligt att höra hans version om detta. Lycka till HK Drott!!!

Av André Aldenhov - 5 juli 2013 09:38


Passar på att slänga fram ett stort tack! För alla gratulationer, för all hjälp och stöttning jag fått under resans gång, för alla trevliga bilder/filmer(och länkningar mm) på FB (sambo Jennie, Gunnar m.fl) Kul även att kolla runt på andra bilder från SM. Nån som har lite trevliga bilder som ni vill ha med här på bloggen? Länka eller skicka hit =)!


Extra tack till Poppe och Guben för elit-coachning på SM! Suveränt upplägg! Ska jag tävla igen så vet jag vilka coacher som är mitt förstaval!!


Familjens stöd!

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards