Alla inlägg den 14 juli 2013

Av André Aldenhov - 14 juli 2013 22:54


Imorgon är det dax att börja följa nya "vecko-planen". Ska faktiskt bli kul att komma igång igen, även om målen känns lite som substitut... Men imorgon blir det iallafall cykel eftersom jag tänker köra gym på tisdag (eftersom jag då ska vara ledare för sommarträningen på TK).


Berlocq vann i B-stad. Visst är det lite oväntat, men han har gnuggat bra hela tiden. Kul att det blev oväntade resultat hela B-veckan. Bra jobbat Carlos =)! (trodde nog att Berdych skulle fixa denna veckan... Dåligt tänkt...).


Tänker varken cykla långt eller hårt, men det ska bli riktigt skoj att börja cykla igen=)!! Hoppas bara att knäet funkar...


Har varit en del dopingfall inom friidrotten idag. Sugen på att formulera några kommentarer kring det nu, men jag orkar inte riktigt. Sparar det till en annan dag. Nöjer mig med att helt kallt konstatera att det är en seger varje gång test-systemet fungerar. B-prov inte klara än och därför är de misstänkta naturligtvis fortfarande oskyldiga.

Av André Aldenhov - 14 juli 2013 21:27


Dax att hitta nya mål då. Kan verkligen inte köra lyft. Ingen förbättring alls efter 2 veckors vila. Därför känns det helt meningslöst att sätta upp några tyngdlyftningsrelaterade mål nu. Känner mig helt omotiverad att ställa mig i nån "3-års-kö" för att kolla upp knäet. Lång väntan och dyra pengar för en så gammal man, känns inte så värt... Hade behövt någon ung och hungrig sjukgymnast/läkar-wannabe typ som velat jobba med det av ren nyfikenhet. Nåja, fysisk aktivitet kan man väl hitta ändå. Lite synd bara när formen finns och suget finns och det kommer bra tävlingar till hösten...


...så den nya målplanen ser ut såhär: Veckomål! Alltså sätta upp ett träningsmål en vecka i taget. Varje söndag ska jag lägga upp planen en vecka framåt. Längre mål än så orkar jag inte med just nu... Eftersom det är söndag så får jag slänga upp ett mål. Inte fullt genomarbetat, så det får bli en "beta-version".


3 dagar gym, där varje pass ska innehålla fokus på 1 muskelgrupp+kontraherande muskelgrupp (typ bic/tric)

2 dagar cykel


Hädanefter kommer jag att vara lite mera detaljerad, fast detta får duga denna gången...

Av André Aldenhov - 14 juli 2013 14:02


Lägret på Marks TK är färdigt! Bra träning, många bra resultat, trötta lägerdeltagare, mindre incidenter. Precis som det brukar vara under ett läger med andra ord. Som avslutning på lägret skulle det genomföras en utvärdering och när jag fått pratat med Claes så återkommer jag med detta. Tycker att lägerverksamhet är viktigt och då ska man ta med sig det man gjort bra och ändra på det som är dåligt. Därför är utvärderingen av lägret (och all annan verksamhet!) viktig!

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards