Alla inlägg under augusti 2013

Av André Aldenhov - 31 augusti 2013 21:07

Kanske ett önsketänkande, men jag undrar om det inte känns lite bättre i knäet. Kanske dax att börja rehab-cykla lite...

Av André Aldenhov - 30 augusti 2013 12:52


Nu har jag börjat kolla genom sammanfattningen (från mitten av 90-talet)av min träning. Känns som att jag tränade en hel del... Borde lägga upp lite av det här. Kanske för att kunna ge en bild av ungefär hur mycket man bör träna för att ligga i en lång utvecklingsfas. Kanske kan vägleda och/eller uppmuntra någon som känner sig sugen på det...


...och nu känner jag så sakta att ett visst litet (visserligen väldigt litet) sug börjar infinna sig. För första gången sen SM 2013 så känner jag att det börjar formuleras lite mål nånstans i bakhuvudet. Det lutar inte direkt åt tyngdlyftning utan snarare åt ben/drag + hantlar och cykel. Får se vad det blir...

Av André Aldenhov - 28 augusti 2013 20:08


Idag fick jag ett kuvert. Ska innehålla en detaljerad sammanfattning av flera av mina träningsår. Tror det är 1994-96. Ska bli spännande att läsa. Kanske något jag skulle kunna lägga upp lite av här...


Av André Aldenhov - 27 augusti 2013 21:32


Tennis på TV nu. Federer. Ska kolla lite på den. Om han håller nere unforced errors så kan det bli underhållande. Hoppas han är snabb till rätt läge och inte bara "lufsar" omkring...


...och där inledde han med ett dubbelfel...

Av André Aldenhov - 26 augusti 2013 21:24

Sådärja. Nu måste väl ändå botten vara nådd... Nu har jag misskött den här bloggen tillräckligt länge! Eftersom jag är helt körd i botten (med samma gamla knä) så har liksom fys-intresset svalnat en hel del. Hade ju tänkt cykla i höst men det ser inte ut att bli av. Nåja...

...har istället börjat återfå glöden för en del andra projekt. Har börjat skriva lite egen (special)träning och kanske kommer jag att börja publicera det. Vi får se...

...och dessutom har jag snart riggat en skanner. Då kommer det att börja dyka upp lite riktigt gammalt nostalgi-material på bloggen! Träning från 90-talet, roliga lyftbilder mm. Gillar man sånt gammalt skrafs så kommer man nog att hitta en del trevligheter =)!

Av André Aldenhov - 14 augusti 2013 17:23


Såg inbjudan till veteran-sm häromdagen och då känner man ju sig sugen! Tyvärr tyvärr så har ingenting börjat kännas bättre... Lika illa med knäet och det är bara att inse: inget lyftande! Men det kan ju såklart förbättras och då är det intressant med lyft igen. Men nån tävling redan i oktober lär det inte bli tal om...

Av André Aldenhov - 13 augusti 2013 19:10


Pratade med Daniel på träningen. Galet vad bra flyt han har nu! Men det är välförtjänt. Han tränar fantastiskt bra. Roligt!


Men vi ställde in fysen idag. Störtregn och åska... Men vi bestämde att fortsätta några veckor till (om vädret håller).

Av André Aldenhov - 11 augusti 2013 21:03


Den egna fysiska aktiviteten har plötsligt landat kring noll-strecket och det känns ju lite trist. Har helt tappat motivationen när jag inte lyckats hitta nya mål. Sadlar om bland planerna och lägger upp en lite annorlunda vecko-målsättning:

Nästa vecka ska jag (senast söndag) kunna presentera en kortsiktig och en långsiktig målsättning här på bloggen! Kommer jag på fler än så, så räknas det som bonus...

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards