Alla inlägg under augusti 2013

Av André Aldenhov - 8 augusti 2013 14:15


Oj så struligt då... Ingen träning och missade aktiviteter, fusk med rehab... suck...


...men jag tar nya tag såsmåningom. Men det blir inte idag.


Sugen och motivationen försvann liksom. Nåja, det är bara att jobba sig in i matchen igen. Visste att det skulle bli stor motivationsbrist i sommar och att jag behövde sätta lite kortare (och "ovanligare") mål för att orka träna över huvud taget. Inte helt oväntat att jag inte orkar "lura mig själv" hela tiden...

Av André Aldenhov - 5 augusti 2013 20:45

Ingen träning idag. Behövde lite vila. Men jag har iallafall format veckans plan:


Ska köra 4 pass gym, där jag kör superset (av ungefär samma variant som förra veckan), men utan att ta tid. De ska vara mellan 5 och 8 minuter (ungefär). Men därefter ska jag dessutom köra en lite större övning, typ bänkpress, utan att "stressa". Blir alltså lite längre pass än förra veckan men ungefär samma princip.

Av André Aldenhov - 4 augusti 2013 19:29


Fortfarande ingen lösning på film-problemet. Mailade supporten, så nu får vi vänta och se...


Dagens träning blev ett långt superset där jag körde övningarna parvis med 3 set av varje:


rodd-press *3 set

tric-bic *3 set

latsdrag-axlar *3 set


Tid: 5 minuter ( 4.45 ). Tid kvar: 27 minuter


Dessutom lite rehab-jox... (bencurl bak och 5 minuter cykel)


Har alltså denna vecka kört 6 pas med en total träningstid av 33 minuter. Tror att jag ska försöka göra något liknande under nästa vecka, fast kanske bygga på med någonting utanför tidsramen. Återkommer lite senare med nästa veckas mål.



Av André Aldenhov - 4 augusti 2013 13:32


Nähä, den verkar inte heller fungera... Vad är det som händer? Vad göra?!

Av André Aldenhov - 4 augusti 2013 13:30


Testar denna filmen istället. Håller tummarna...



 

Av André Aldenhov - 4 augusti 2013 12:01


Ingen fys igår men idag ska jag försöka få till ett pass. Har fortfarande inte fått film att fungera. Tråkigt!! Får se om jag kan lösa det...



Av André Aldenhov - 2 augusti 2013 15:42


Har gjort ny träningsfilm. Får se om den funkar bättre... Ska försöka få in den på bloggen under dagen.


Idag körde jag ett långt superset. Först 5 övningar *3 varv, därefter 3 övningar * 3 varv, totalt ett superset på 24 delar. Jäkligt trött på slutet!!

först:

rodd, press, press, latsdrag, axlar *3 varv

sen:

rodd, armdrag, axlar *3 varv

tid: 7 minuter (6.45). Tid kvar: 32 minuter


Det är alltså detta passet jag filmat i sin helhet. Ska se om det går att få den filmen att fungera här på bloggen...


Av André Aldenhov - 1 augusti 2013 20:20


...men av någon anledning så går det inte att starta filmen. Blir så trött...


Vill förresten kommentera hur bra Axel o Daniel genomför årets sommar-fys på Marks TK. Fantastiskt vilken bra inställning! Ger järnet och verkar ha skoj medans dom kör. Daniel kommenterade häromdagen:

-När sommaren är slut så tänker jag fortsätta träna denna dagen ändå.

Det kommer alltså att bli 5 pass i veckan då!

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards