Alla inlägg under november 2013

Av André Aldenhov - 30 november 2013 19:47


Sådärja. Lite cykel och lite mera balansplatta. En bra träningsdag med andra ord. Jaja, jag vet, det var kanske inte världsklass direkt men absolut ett pass jag är nöjd med för tillfället. Imorgon blir det lite kvalitetsökning med ett gymbesök.


Dessutom har jag lovat att börja lägga upp lite gamla bilder här på bloggen igen. Ska försöka skanna in lite på måndag och börja lägga upp. Kanske jag får upp lite redan på måndag då.

Av André Aldenhov - 30 november 2013 16:45


Imorgon är det dax för en sväng till gymet. Både för lite egen fys, men även för att kolla lite när de andra kör. Sist såg jag ju Daniel göra ett grymt ryckpass och det vet vi ju hur han följde upp det... =) Dessutom ett spännande arbete med Axels lyft. Claes har bra blick och upptäcker det som finns att jobba med. Ska iallafall bli trevligt =)!


...och idag klarade jag av att böja på båda benen när jag stog på balansplatta! Framgång!!


...och nu är det dax för lite cykel...

Av André Aldenhov - 27 november 2013 13:42


Otroligt vad lite fysdet blir... Nu har jag iallafall bokat in gymträning i helgen, inplanerat och klart. Ska bli gött. Man blir såklart sugen när man läser om Götalands och hör om alla bra resultat =)!! Lång väg kvar innan jag själv lyfter, men jag försöker att jobba mig in i matchen igen...

Av André Aldenhov - 24 november 2013 20:12


Lite väl dåligt med uppdateringar i min (i det närmaste intetsägande) blogg. Ett av skälen är naturligtvis att jag inte sysslar så mycket med fysiska aktiviteter för tillfället. Blev t.ex inget gym i helgen eftersom jag var bortrest. Men ambitionen med 2 gympass per vecka finns ju där och jag ska försöka klämma in ett par pass...


Vad är då syftet med en träningsblogg där det inte skrivs om träning? Tja, inte helt självklart... Men jag har det (just nu) mest för min egen skull. Litegrann hjälper bloggen mig att ramla ner i gymet nån gång ibland och förhoppningen är att det så småningom ska bli en liten ökning och att bloggen kanske ska bli lite levande igen. Som en slags piska/morot alltså. Tiden får visa om det funkar...


Däremot jättekul nyheter från Götalands!! Claes var kanon, Axel var grym men Daniel var helt sjukt bäst!! Ryckpers med 7 (!!) kilo och svenskt rekord =)!!! Sen blev det lite stötproblem, men det kan ju kvitta. Snart sitter både rycket och stöten i samma tävling!

... och skitkul med Claes framgångar!!

Av André Aldenhov - 19 november 2013 20:08


Nu blev det lite cykel idag. Skönt att jag, allafall nästan, lyckas hålla mig till planen. Att jag ska ha 5-6 fysiska aktiviteter per vecka. Om jag lyckas hålla i det ett tag så blir det kanske lite lättare att styra över aktiviteterna till gym.

Av André Aldenhov - 18 november 2013 18:02


Igår blev det faktiskt lite gym. Härligt! Men framförallt var det trevligt att kolla när de andra körde. Superryck av Daniel! Jäklar vad han har börjat hitta vinklarna! Claes hade ett tajt 95-ryck (som jag missade...) och det är ju bra en söndag morgon. Axel hade vissa problem, fast egentligen inte. Han hade bara lite för många tekniska instruktioner att ta hänsyn till. Bra lyft, fast med lite småmissar. Spelar såklart ingen roll, eftersom han i det långa loppet kommer att tjäna på att ta hänsyn till de "nya" detaljerna. Bra iakttagelseförmåga av Claes som hittade den lilla "sitt-korrigeringen".


Ikväll tror jag att det blir lite cykel. Hoppas jag lyckas hålla 5-6 fystillfällen /vecka ett tag...

Av André Aldenhov - 16 november 2013 20:03


Imorgon blir det en runda till TK. Långt ifrån säkert att jag kan träna något, men jag är lite sugen på att kolla Daniels träning. Kanske dessutom kan peppa lite. Ibland kan det bli lite segt att träna söndag förmiddag och då kan det vara trevligt med någon som stöttar.

Av André Aldenhov - 15 november 2013 20:25


Underskattade axelproblemet... Har inget bra svar på varför det kom tillbaks. Var tvungen att åka ner till Apan och hämta några Voltisar. Det var längesedan men absolut nödvändigt. Vila ut!!

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards