Alla inlägg under november 2013

Av André Aldenhov - 15 november 2013 13:42


Nu börjar förkylningen släppa och det känns som om det snart är dax för ett pass igen =). Naturligtvis ska aln börja småkrångla men det ska väl kunna bli et litet gym-försök. Får väl bli (yterligare) lite extra fokus på rehab.


Kanske åker dit vid lite "normalare" tider när det finns andra som tränar. Skulle var skoj!

Av André Aldenhov - 13 november 2013 09:47


Slog till med lite förkylning igår. Inte så att jag blivit sängliggande, men det är nog klokt att pausa fysandet ett par dagar. Inget igår, inget idag och sen får vi se. Om jag lyckas bromsa upp nys-processen så sitter jag kanske på cykeln imorgon... =)

Av André Aldenhov - 12 november 2013 08:58


Det är inte alltid tiden och energin räcker till för träning. Delvis därför jag är nöjd med att jag över huvud taget får ihop någon fys alls. 2 gympass även denna helgen och igår fick jag 10 minuter på cykeln+balansplatta. Om jag bara lyckas fortsätta såhär ett tag till, så kanske det såsmåningom går att trappa upp ett snäpp. Jobba jobba =)!

Av André Aldenhov - 10 november 2013 17:07


Lite gym idag igen. Gött =)! Fick ihop ett ganska bra superset+ en del (väldigt lätt) på axlar. Hade ju ont där ett tag, men nu ska jag börja köra det lite igen. Fick även in en del bencurls-varianter och lite cykel. Har fastedag med 5-2, men det lilla jag tränar blir inte påverkat. Tycker 5-2 känns okej, men det är lite för tidigt att dra några slutsatser.

Av André Aldenhov - 9 november 2013 19:36


Idag var jag äntligen i gymet igen! Visserligen kändes det fortfarande lite i axeln(vilket naturligtvis påverkade upplägget), men det gick bra att köra lite lätt. Hittade 5 bra övningar som jag körde 3 varv som ett superset. Sen avrundade jag med lätt bänk och en del rehab-bencurl. Kände faktiskt inget negativt under dagens rehab =)!


 Imorgon blir det gym igen och sen får jag se vilken typ av rehab det blir. Cykel? Bencurlsvarianter? Balansplatta?


...Ordentligt sugen på att börja cykla nu...


...och idag hittade jag en spännande låda nere i förrådet. En massa gamla lyftar-tidningar. Tror att det kommer att bli en ny mini-serie...

Av André Aldenhov - 7 november 2013 14:16


Då är det egentligen dax för lite gym igen då. Har haft 3 dagar med cykel och hade tänkt latja runt nere på TK ikväll. Så kommer det inte att bli. Tokigt ont i vänsteraxeln och det är någon sorts överbelastning det handlar om. Får vila den så gott det går innan jag hamnar i gymet igen. Eftersom jag (nästan) bara kör överkropp så är det (nästan) meningslöst att åka dit ikväll. Ingen axel=inget gym. Får kompensera det när det känns bättre igen...


...och det är 5-2-fasta idag. Funkar bra!! =)

Av André Aldenhov - 5 november 2013 20:08


Snart dax att cykla lite igen. Trevligt sätt att hålla sig i lite form: lite gym, lite cykel och lite 5-2. Toppar detta med ett uns rehab =).

Av André Aldenhov - 5 november 2013 09:32


Såg lite filmer från Nordiska, där Daniel hamnade i lite lyft-trubbel... Inte så mycket att säga mer än att det är sådant som händer. Bara att jobba vidare. Känns som att han är på helt rätt väg och att inga större grejer ska ändras. Jobba på!!


Har själv lite mini-träningsvärk och de e gött =)!

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards