Alla inlägg den 8 december 2013

Av André Aldenhov - 8 december 2013 15:06

Bild från mitten av 90-talet. Tror att det är en lag-final i Södertälje, men jag kan ju ha fel... Det som är lite speciellt med denna bilden/ tävlingen är att jag lyfter utan knäskydd! Inget jag gjort varken förr eller senare =). Jag hade en idé om att det är bättre att (om möjligt) lyfta utan en massa skydd. Minns att jag dessutom testat utan handledslindor och bälte (i stöten) men jag kom väl förmodligen fram till att det var "omöjligt" att lägga alla skydd. Efter denna tävling gick jag tillbaks till knäskydd igen och det var kanske ett bra beslut. Men jag har nog aldrig haft bättre sittvinklar än vad jag hade här...


 

Av André Aldenhov - 8 december 2013 12:05


Idag blev det ett ganska bra gympass och det blev det igår med =)! Gårdagens fokus låg på ryggträning och det blev både mark och långa drag. Kändes bra och idag blev det träningsvärk. Idag satsade jag lite hårdare på bänken men körde även mitt "vanliga" gympass med tillhörande knä-rehab.

Efter träningen blev det mycket intressanta samtal om allt från kost och teknik till rehab och strategi. Gött! Dessutom var "alla" där och körde på!! Kul.

Senare idag slänger jag upp en gammal lyftbild och skriver en liten berättelse kring den.

... och Axels berättelser/incidenter/ faktureringsidéer är bland det märkligaste/roligaste som finns =). Keep it real!!

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards