Alla inlägg under december 2013

Av André Aldenhov - 18 december 2013 22:33


Riktigt kul att vara på TK en onsdag! Flera nya killar som tränar bra, roligt att kolla det gamla gänget och naturligtvis trevligt att köra lite eget också!! Nu tar kanske de nya killarna lite julledigt, men resten av gänget tränar på! Daniel uttagen till landskampen i januari. KUL!!! Sen blir det läger de första dagarna i januari. Det händer grejer på TK!!!


...och Johan Larsson är äntligen inne i landslaget! Härligt!!!

Av André Aldenhov - 17 december 2013 21:51


Dagens fys: pingisturnering! Riktigt trött i rygg och ben, så det här kommer jag att få betala för i några dar... Men kul var det!


Orkar inte med någon berättelse ikväll, men en liten bild kan jag väl lägga upp, så kan kanske någon annan kommentera den =).


 

Av André Aldenhov - 16 december 2013 19:58

Hålögd fast i hygglig form. Men mest av allt:beslutsam! Den är från EM -96 som även fungerade som ett direkt, personligt OS-kval (och inte ett Team-kval som vid VM -95). Visste att det kanske kunde räcka med att göra mitt livs tävling. Gjorde (nästan) det, blev 10:a och fick ett tag senare veta att biljetten var klar! Efter att under -95 misslyckats med i stort sett allt+ att dra på mig karriärens kanske allvarligaste skada, lyckades jag under enorm tidspress pricka exakt allt jag gjorde under inledningen av -96 och det var precis vad som behövdes.

 

Av André Aldenhov - 15 december 2013 20:13


Har faktiskt satt dit 3 gym-pass denna veckan! " pass har haft fokus på rygg och det ena passet körde jag lite extra på bänken. Kul vecka! Dessutom har jag lyckats cykla och rehabba en del med balansplatta och special-bencurl. Nästa vecka kanske blir något liknande (kan man ju hoppas iallafall...).

Av André Aldenhov - 15 december 2013 20:00

Idag fläskar jag till med den här bilden. Nu är jag inte helt säker, men jag tror den är tagen när Gunnar och jag var i Norge. Det var en såndär resa som gjorde allt slitet mödan värt. Ibland när man var ute och tävlade runt om i världen, så kunde det ibland hända att det förekom en del oskyldigt bus. Ibland kunde det vara ännu värre. Och ibland var man i Norge ihop med Gunnar... Det roligaste med att tillhöra ett kringresande cirkus-sällskap är kanske inte bara att lyfta bra?! Fast jag vill minnas att lyfta bra var en ganska viktig ingrediens...=)

 

...och rent sportsligt vill jag minnas att jag stötte 175 och att jag ryckte ganska kass.


Av André Aldenhov - 13 december 2013 22:29

Kort inlägg där bilden får tala för sig själv. Intressant klädval...

 

Snabb bil och grymma gubbar. J.G tog en bronsmedalj i L.A Sjukt stort att ha tränat/tävlat ihop med honom! Såg en av hans första landskamper (Malmö, tidigt 80-tal?) och han var elit redan då. Respekt!

Av André Aldenhov - 12 december 2013 18:58

...och idag slänger jag upp en bild utan lyft, fast med viss lyftanknytning...

Ni som varit det allra minsta intresserade av tyngdlyftning de senaste 30 åren ser ju direkt vem den stora killen med blonda håret är =). Själv står jag lite bakom Anders och jag har en gul-blå keps. Men om nån kan gissa vem den lilla blonda killen (med grå keps) framför Anders är, då blir jag imponerad =)!

  

Vi står och kollar finalen på 100 meter. Placerade rakt ovanför mållinjen såg vi väldigt bra när Donovan Baley vann ett bra lopp. Ett snabbt ärevarv senare, när D.B står och ger segerintervju (och exakt hela världen är på helspänn och lyssnar), ja då börjar naturligtvis Anders och Donovan ropa åt varann, eftersom dom känner varann. ATB har en osviklig känsla för att hamna i fokus =).

Av André Aldenhov - 11 december 2013 21:02

Lyftbild idag igen, fast denna gången lite äldre...

 

Ganska bra position och härliga gamla Karhu på fötterna =). Bomullsdräkt med påsytt klubbmärke. Klassiskt...

Minns inte foto-tillfället, men när jag ser bilden kan jag känna dammlukten från de äckel-gröna gardinerna! Nostalgiattack =)!!

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards