Alla inlägg under december 2013

Av André Aldenhov - 4 december 2013 16:05


Här kommer en gammal suddig bild från förr. J-NM i Olofström  -91. Ingen märkvärdig lyftbild på något sätt och vis, fast en milstolpe i min karriär:


 

150 kilo och ett klarat lyft som tillsammans med ett ryck på 120 kilo blev 270 kilo sammanlagt. Därefter en miss på 153,5. De 270 kilona sammanlagt är det enda "riktiga" rekord jag slagit och jag tyckte det var lite skoj att det faktiskt finns en bild (om än lite suddig) från det tillfället. Visst kan man hitta mitt namn både här och där i olika rekordlistor, men detta rekordet är det jag är stoltast över: 


Svenskt Juniorrekord  

Viktklass: 67,5 kilo

Sammanlagt 270 kilo


Av André Aldenhov - 3 december 2013 21:36


Cykelturen blev några minuter längre än vanligt. Dessutom var jag hyfsat rörlig när jag körde knäböjningar på balansplattan. Väl små framsteg för att dra några slutsatser, men det kändes bra =)!


...och jag har ju lovat att lägga upp lite bilder från förr. Idag hittade jag lite gamla bilder och arbetet med att skanna in dem börjar imorgon. Kanske hinner få in den första redan imorgon =)!

Av André Aldenhov - 3 december 2013 15:02


Okej, inget fys igår men idag så... =). Tänkte ta en stund på cykeln och fortsätta med balansplattan. Om jag bara fortsätter nöta tillräckligt länge så kanske det börjar ge effekt. Hade varit trevligt om knäet iallafall blev såpass bra att det gick att börja cykla "på riktigt" efter vintern. Känns som om det faktiskt är ett litet mål (eller en dröm??) som vuxit fram: att kunna cykla igen innan nästa höst passerat.

Av André Aldenhov - 1 december 2013 22:05


Såg idag att både Daniel och Axel är aktuella inför nästa landskamp. Gött =)!! Noterade dessutom att största delen av herrtruppen kommer från Trelle. Med anledning av detta lägger jag upp en bild här som jag "snott" av Inge Johansson, som lade upp den på FB häromdagen.

Torsten Olsson, Trelles första storstjärna och största legend:


 

Aldrig sett en lyftbild på honom förut. Respekt!!

Av André Aldenhov - 1 december 2013 13:10

Då fick jag äntligen till ett gympass igen =). Jobbigt men kul! Dessutom trevligt att träffa lite andra gymmänniskor. En del bra lyft och en hel del skönt snack! Hoppas jag klarar att följa upp detta nu...

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards