Alla inlägg under januari 2014

Av André Aldenhov - 30 januari 2014 20:29


Trött i ryggen idag. Inte så konstigt med tanke på de olika dragvarianterna igår. Tror att det var bra för kroppen. Idag blir det iallafall vila så får vi se om det kan bli lite gym i helgen. Ska dessutom se till att köra lite balansplatta. Har slarvat lite med det ett tag...

Av André Aldenhov - 29 januari 2014 22:01


Det blev visst lite gym idag. Inget jag hade planerat, men det blev en liten stund över så jag tog chansen =). Körde olika varianter av drag med bred fattning varvat med bänkpress. Detta kördes som en slags superset, där den enda vilan var när jag klovade. Därefter blev det 2 korta varv i hantelgymet+ lite Jukka-bencurl och rotationer. Otroligt vad man kan få ihop mycket träning på en halvtimme. Och dragen känns i ryggen... GÖTT!!

Av André Aldenhov - 29 januari 2014 08:42


Den som verkligen inte vill träna kan naturligtvis alltid hitta en anledning att låta bli. Tyvärr brukar även den som vill träna kunna hitta olika "måsten" som hindrar. Just nu har jag en massa andra roliga och spännande saker som händer i vardagen och det gör att jag riktar fokus åt ett annat håll än gymet. Detta i kombination med min fysiska status (knäbekymmer...) öppnar ursäktsdörren. Däremot gör jag mitt bästa för att upprätthålla en viss form-nivå. Dels för att det är nyttigt/trevligt mm, men även för att ha en viss grund om jag plötsligt skulle få för mig att öka träningsmängden en aning.


...så igår satt jag en stund på cykeln och sen fick det räcka. Bättre än inget =).

Av André Aldenhov - 26 januari 2014 19:27


Tryckte in ett litet gympass idag igen! Ett snabbvarv i hantel-sektionen och sen blev det en hel del knäböj! Nåja, nu var det kanske inga "monster-lyft" direkt, fast en hel del fina reps med viss belastning. Bra! Dessutom lite cykel och lite annat. Skönt!

Av André Aldenhov - 25 januari 2014 17:19


Ställde mig och klappade på ett gäng teknikryck idag. Ska inte påstå  att det kändes jättebra i knäet hela tiden, men ju längre in i passet jag kom desto bättre kändes det och då avslutade jag rycken med ett par hyfsade på 70 kilo. Därefter direkt bort till cykeln ett par minuter följt av Jukka-bencurl. Rundade av med ett varv i gymet och lite mera cykel. Nu flera timmar senare gör det fortfarande inte ont någonstans (typ...)!!

Av André Aldenhov - 23 januari 2014 20:27


Jo, det blev ett gympass till slut. Körde ett varv i hantelgymet för överkroppen, lite 5:or i bänk och några bra drag (3 varianter). Dessutom (det viktigaste) Jukka-bencurl. Öm i knäet, men det hör väl till...

Av André Aldenhov - 23 januari 2014 17:45


Nu har det gått ett tag sedan jag var på gymet. Får se om jag hinner ett pass lite senare ikväll. Behöver ju inte tvunget hinna träna precis allt. Bara lite överkroppsstyrka och rehab räcker gott. Tar inte så lång tid. Annars får det bli i helgen istället =).

Av André Aldenhov - 21 januari 2014 21:24


Ett litet  kort inlägg om ett kort pass: Körde lite cykel och balansplatta ikväll. Första gången jag rör på mig sen tävlingen i lördags. Ingen direkt värk i kroppen och det får jag vara nöjd med. Även nästa serietävling går på hemmaplan och jag har ju "kontrakt" på att göra hemmatävlingarna så det är bara att förbereda sig...


men min LCHF funkar inte alls! Fast det gjorde den inte förra gången heller. Inte som inför SM -13 när jag tappade 18 kilo. Stora skillnaden (tror jag) är att jag den gången hade en promenad på 40 minuter/ arbetsdag + att jag var i gymet nästan varje dag. Det blir lite mer än det jag rör på mig nu...

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards