Alla inlägg under januari 2014

Av André Aldenhov - 19 januari 2014 20:06


Dagen efter lyftning och det känns inte så illa. Har iallafall inte mer ont i knäet än vad jag hade före tävlingen. Bra! Då kan jag återgå till min vanliga rehab, låta tålamodet göra jobbet och så får vi se vad det leder till...

Av André Aldenhov - 18 januari 2014 22:51


Avslutar blogg-kvällen med att slänga upp några filmer. Både klarade lyft och missar. Tyvärr kan man inte förmedla den härliga stämningen som rådde, men såhär såg det ut:


Skit att han missade denna... men det var ännu hemskare när han missade sista stöten. Då kändes det kass. Men bra lyftning champ! Dom här lyften sitter snart. Du är på gång igen!!


 

Bland de roligaste serie-helgerna någonsin!

Tack alla ni som var där!
  
 


 

Av André Aldenhov - 18 januari 2014 21:54


Det finns så mycket positivt att skriva om Mosseberg! Jag kommer säkert att glömma en del av det jag tänkt skriva, men jag ska försöka få med det mesta...

För det första så är det så kul att vi får lite riktig lyftning till Mark ibland. Sveriges bästa tyngdlyftningslag! Kanonbra inställning (som brukligt hos stora idrottare) trots att det "bara" är en serietävling, goda ambassadörer för sporten, duktiga lyftare och ett härligt gäng!! Hoppas att det stämmer att de kommer att dyka upp igen nästa serietävling!

 

(för suddigt???)

Startlistan i "A-finalen" visar att Mosseberg dominerar dagens tävling. Nästan 1800 poäng i första seriematchen. Grymt!! Ändå ingen fullträff, men precis som Kronberg sade: ett bra serieresultat!!

Martin var på gång med 160 och Jätte-Bergman var apa-nära på både 140 och 168!! 69-mästaren var nära (stöten var galet nära) kanonresultat och alla de andra lyfte bra! Vill nämna ett par extra detaljer som förstärker mina hyllningar:

När Robban K. tävlat färdigt så stod han kvar i träningshallen och nötte (riktigt bra) ryckdrag. Respekt!

När Mossebergspöjkarna (och även Boråsarna) tävlat klart, så började de omedelbart hjälpa till att plocka undan all utrustning utan att någon bett dem. Underbart! Stolt över att jag känner det gänget!

Här har ni förresten länken till R.K:s hemsida!

http://www.kronbee.com/

...och efteråt kom de alla fram och tackade för stödet de fått. Det värmde! Tack!!


Passar dessutom på att tacka alla domare, funktionärer och publik som var där idag. TACK =)!! Speciellt tack till de som aggerade speaker idag och var riktigt duktiga, trots att det var första gången (för vissa)!!

Och ett superstort tack till alla er som lyfter!!

 

 

 

 

 

 



Av André Aldenhov - 18 januari 2014 21:10


Borås AK var ett av de lagen som kom och hälsade på hos oss på Marks TK idag. Alltid trevligt när de dyker upp. De flesta var med och tävlade och resten (Lennart)hjälpte till med arrangemang. För bara ett par veckor sedan var flera av dem här och hade läger och det var kul att se hur deras träning funkat sen dess. Många som lyfte bra! Wille stötte 100 och Viktor tävlade i "A-finalen" =).

 


Av André Aldenhov - 18 januari 2014 20:14


Får väl skriva lite om resultat. Min egen tävling är ju inte så intressant om man ser till resultat. 75+85 blev det och det är så det ser ut nu... Men eftersom jag inte lyft sen SM och eftersom det berott på knäproblem, så kanske man bör vara nöjd med att kunna lyfta över huvud taget. Det är jag! Riktigt skoj att vara med och leka idag. Inte bara för att jag fick träffa en massa härliga människor, utan även för att det var skoj att lyfta. Visst höll jag mig till låga vikter, men det var en rejält positiv överraskning att det inte gjorde ont =)!! Lovar gott... Men nu blir det tillbaks till rehab igen.


Claes har haft ont och tog det också lugnt idag. Men det syntes tydligt hur jäkla stark han är på väg att bli!! Ska bli kul att se när han är hel igen!


Axels tävling var grym! Pers i ryck (efter ett slarvigt 71_försök) och sen i stöten var han helt vild (se förra inlägget)!!


...och Daniel. Ojojoj... Mitt i tyngsta träningsperioden i karriären så klappar han dit en 5:a pers i stöt! Detta efter att gjort en helt okej rycktävling (85 kilo). Missade ingången, men sen satte han 2 bra ryck. Dessutom hade han ett bra försök på 110 i stöten och den sitter nog snart... Syns tydligt hur han blivit mera bål-stabil. Ja överhuvudtaget  bättre i alla de delar han jobbat med. Grymt kul!!

Av André Aldenhov - 18 januari 2014 19:51


Efter dagens serietävling minns det en massa att både skriva om och visa på bild eller film. Vet inte riktigt var jag ska börja, så jag öppnar med ett säkert kort: Axe-mans 100-stöt!!

Först persade han med 97, men han orkade ändå ladda om och klappa dit "magiska" 100 kilo. Respekt!!


Det var dessutom många som tog 100 för första gången idag. Riktigt kul!!


Det fanns flera både kända och okända ansikten på plats hos Marks TK idag. Slänger upp några bilder här. Inte den bästa kvalitén kanske (men då skulle ni se de som jag slängde...)...


 

 

 

 


 

Av André Aldenhov - 18 januari 2014 10:34


Sådärja, då var invägningen klar. Tävlingen börjar 12 och jag är hemma en sväng och tar hand om lite vardagssysslor. Dax att fixa lite kaffe och sen åka tillbaks till TK. Hoppas det kommer mycket folk och att det blir fina tävlingar. Har redan hunnit se ett par riktiga kanon-lyftare på plats!! Nu kör vi =)!!

Av André Aldenhov - 17 januari 2014 21:39


Var nere på TK och hjälpte till lite med att ställa iordning inför morgondagens tävling. Daniel och Claes hade redan tagit det mesta, fast lite hann jag väl bära...

Enn lätt träningsvärk i slutryggen. Antar att det blir lite värre tills imorgon, men det ska naturligtvis inte spela någon roll. 55+65 hade jag tänkt att knäet skulle hålla för...

Synd att vi inte kan ställa upp ett fullt lag, men det är kul att umgås ändå =).

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards