Alla inlägg under januari 2014

Av André Aldenhov - 16 januari 2014 22:12


Det är alltså dax att serietävla lite i helgen. Eftersom jag inte gjort ett enda ryck sen SM och jag ärligt talat inte visste om jag ens kunde "ful-lyfta" så kände jag att det fick bli lite teknikryck idag. Nån vidare teknik var det inte tal om, men nu vet jag att jag kan böja och sträcka på benen i en viss hastighet. Det får räcka... =)


...och alltid kul att spåna lite träning med Jukka. Jäklar vad bra han kör! Riktigt kul att det funkar så bra! Om min kropp skulle bli lite bättre så ska jag nog börja kolla lite mer hur han gör.


...och naturligtvis fortsätter jag köra Jukka-bencurl som rehab och även lite annat smått och gott =)...

Av André Aldenhov - 16 januari 2014 09:45


Så det blev ett litet pass igår till slut. Cykel/kettlebell/balansplatta. Körde på ganska bra och framförallt den sista övningen(där jag kombinerade platta och kettle) satt klockrent. Träningsvärk idag!! Idag blir det gymet om jag inte ska jobba. Sent beslut, så vi får väl se...

Av André Aldenhov - 15 januari 2014 12:05


På grund av diverse logistikbekymmer kommer det inte att bli något besök på TK ikväll. Lite synd, men det är ju sånt som händer. Kanske kan få ett pass på torsdag. Inte omöjligt att jag kör ett "hemma-pass" ikväll. Hur som helst så blir det lyftning på lördag och det är nog inte så dumt. Ska bara tänka på att inte göra något korkat... =)

Av André Aldenhov - 13 januari 2014 20:50

...och då blev det tävling ändå... Ni som läste min blogg igår fick veta att jag egentligen skulle tävla på lördag, men att jag plötsligt inte skulle göra det. Nu ska jag göra det. Rörigt? Nja, Nu har det löst sig med domare, så vi kan arrangera hemma-tävling. Eftersom jag lovat att vara med på hemmatävlingarna så är det bara att leta upp tejpen och knäskydden...

Av André Aldenhov - 12 januari 2014 18:36

Slänger upp en liten film här. Daniel har börjat hitta vinklarna och trycket =)!



 

Av André Aldenhov - 12 januari 2014 15:06

Eftersom jag i ett svagt ögonblick råkat lova att vara med på årets serietävlingar på hemmaplan, så tänkte jag att det kan kräva vissa förberedelser... Serien börjar på lördag så idag körde jag mina första stötar se SM!! Många många lyft med 60 kilo som topp (!!!). Kommer säkert att kännas imorgon... Hursomhelst: efter passet fick jag veta att tävlingen istället blir i Skara. Dit har jag inte lovat att åka!! Ingen tävling alltså, så jag kan i godan ro gå tillbaks till min rehab =). Visserligen hade det varit trevligt att åka med till Skara för att kolla lite och kanske hjälpa till som funktionär eller nåt, men den helgen blev inte så. Nästa gång kanske... Dessutom körde jag lite enarmsryck och Jukka-bencurl. Gött!!


Alltid bra lyft på Daniel förresten. Bra jobb med styrkeryck ( tempo!! ), komb.övning och riktigt bra drag från podie. Axel gör en riktig kanonstöt på 90, bästa jag sett honom göra. Sen gick han in och gjorde till slut ett seriöst försök på en mycket högre vikt =). Bra attityd!! Lyssnar bra gör han också...


..men lite oroande med Claes. Har ont och vi vet inte riktigt varför. Hoppas det släpper snabbt!!!

Av André Aldenhov - 11 januari 2014 17:19

Idag undvek jag lyftavdelningen på gymet. Varken drag, bänk eller frivändningar idag alltså. Satsade istället på 2 intensiva varv ute i maskin-avdelningen. Kändes bra det med. Avslutade med Jukka-bencurl och enarmsryck/hantelstöt. Blir kanske lite gym även imorgon och då hoppas jag att det även blir lite cykel. Vi får väl se...

Av André Aldenhov - 9 januari 2014 21:58


Idag blev det inget fys. Jo, litegrann blev det faktiskt: testade ett par nya kettlebell-rörelser och det ska inte underskattas... Har lite träningsvärk efter gårdagens övningar =). Fantastiskt. Körde nästan ingenting kändes det som, men om man gör rätt så kan det ta bra ändå =).


...och imorgon ska jag in på Byttorps Finbageri och hämta lite LCHF-specialare att njuta av i helgen. MUMS!!

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards