Alla inlägg under februari 2014

Av André Aldenhov - 27 februari 2014 21:41


Jodå, visst blev det fys idag. Cykel, balansplatta och kettlebells. Härligt. Känner faktiskt att det ger. Både den rena rehaben för knän, men även bra för kroppsbalansen efter kettle. Gillar!

Av André Aldenhov - 27 februari 2014 20:57


Är lite sugen på ett cykel-och kettlebellpass faktiskt. Klockan är 9 på kvällen men jag tror att jag kör på... Återkommer med info om hur det blev. Tills dess får bloggläsarna njuta av det här:


 

Ännu en av mina ABSOLUT största idoler från barndomen! Marc Wihlborg, en person att se upp till; både som lyftare och som människa.  Lyfter gör han fortfarande och bra e han =)!!

Av André Aldenhov - 25 februari 2014 15:02


Igår blev det ett litet gympass igen. Det såg ut ungefär som passen prukar se ut nuförtiden; lite hantelgym, lite knäböj och lite bänk. Avslutade med Jukka-bencurl. Helt OK. Lite trött i rygg efter senaste dragpasset.

Däremot finns det andra som e grymma nu: Claes ryckte 100 från podie (!!!) och Daniel öste dit ett perfekt 90-ryck! Riktigt kul! Dessutom lyfter Karl bättre för varje pass som går! Jukka har dessutom börjat hitta (nästan smärtfri) rörlighet igen. Nu är vi på gång =)!!

Av André Aldenhov - 23 februari 2014 16:19


Har en märlig, hård knöl på insida handled som ömmar och krånglar. Tidigare "försvann" den plötsligt, för att senare komma tillbaks igen. Nu har den varit där ett tag och så sent som idag vid 12-tiden kollade jag och Daniel hur den såg ut och den var lika stor som tidigare. En timme senare var den nästan försvunnen!! Känner ett ömt område men den sticker knappt ut. Hoppas det håller sig så, men jag tvivlar...


...men ett bra dragpass iallafall, hyfsat i hantelgymet och lite "rehab-knäböj". Bra jobbat André!!


...och både Daniel och Axel har det småjobbigt med rycken. Gör inget. Dom saknar konkreta mål i när-tiden och får istället jobba med grunder. Då kan max-fokus strula lite. Vänder snart om dom bara kör på. Claes däremot är inne i winning-mode. Kul! Hoppas han snart är helt hel och kan gå all-in!!



Av André Aldenhov - 21 februari 2014 23:11


Börjar med ett stillyft av Arne L. Först Björnen och sedan Greppet. Tror att han är en av de trevligare människor jag någonsin haft äran att lyfta ihop med. Nåja, inte så att vi lyfte på samma ställe speciellt ofta, men rolig och vänlig är han och en jäkligt bra lyftare =).


 


...dessutom körde jag ett litet mini-pass i gymet och avslutade med Jukka-bencurl och balansplatta. Gött!!

Av André Aldenhov - 20 februari 2014 19:06


Finland har tagit sitt första OS-guld och det vill bloggen hedra på det här sättet:


Den bästa av dom alla. Iallafall under min livstid =). Jag hade det stora "nöjet" att få rejält med stryk av honom i Atlanta  -96. Inget att skämmas för, det är många duktiga lyftare som fått vika ner sig mot honom. 4 olympiska spel med en bronsmedalj som bäst. Respekt!!


 


...och den här killen var inte klen! Finskt lejon, stor som en björn och en rolig jäkel =)!! Janne ägde var han än dök upp. 

   

Av André Aldenhov - 20 februari 2014 06:07


Idag är det födelsedag för den flitige FB-besökaren Morgan Ask. Grattis =)!!


 

Av André Aldenhov - 19 februari 2014 21:41


Idag är jag trött, oinsprerad och saknar fantasi. Lägger helt enkelt upp två gama bilder med ego-fixering. Rycket minns jag och det var jag hyfsat nöjd med, även om det inte var någon fullträff. Gillar vinklarna. Bättre än vad jag trodde...


...och överstöten ser precis lika besvärlig ut som alltid...

   

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards