Alla inlägg under februari 2014

Av André Aldenhov - 13 februari 2014 12:45


Det närmar sig dagens fys: skidbacken! Ska bli spännande att se om knäet håller för detta... Men framförallt ska det bli spännande att se hela familjen i backen. Vi har liksom ingen större erfarenhet av det här =).


...annars är det mest krångel med kroppen nu. Handled som strular och trött rygg. Jaja, ingenting som hindrar träning/tävling, så det är bara att bita ihop.


...och imorgon drar jag igång den nya bildserien här på bloggen. Blir en mix av kändisar och okändisar från svunna tider. Blandning av lyft, lagbilder och lite annat. Ska bli trevligt att presentera lite "glömt" material. Kan kanske leda till lite frågor och kommentarer här på bloggen.

Av André Aldenhov - 12 februari 2014 22:17


Fick till ett litet gympass även ikväll. Segt, tungt, omotiverat och det var mycket roligare att prata träning med Claes och Daniel än att träna själv. Men jag fick kört ett hyggligt ryck/ dragpass ändå, sådär så jag är lite förberedd inför lördagens tävlingar. Då kommer både Borås och Mosseberg på besök, precis som vid senaste hemmamatchen. Kul =)!


Men imorgon blir det slalom!! Kanske inte vad mitt knä behöver. Får väl se om det går att åka över huvud taget. Fast om det inte går så gör inte det så mycket. Ska bli en kul dag med familjen i backen och kan man inte åka, så får man väl fika lite mera istället =).


Hittade en liten låda med gamla Tyngdlyftaren (papperstidningen). Satte mig och skannade in lite sköna bilder. Tänker starta en bildserie här på bloggen där det blir lite bilder och egna kommentarer. Hittade dessutom en gammal urklippssamling. Tror att jag även kommer att slänga upp några bilder därifrån...

Av André Aldenhov - 10 februari 2014 19:35


Idag var det lite nytt träningssällskap. Ung, stark kille som har bra pressvändningar och som ger allt i hantelgymet. Kul =)!!


Själv körde jag en komb med lite rodd, press och annat. Därefter axlar, lats, bic/tric och Jukka-bencurl. Gött att fy till ett mysigt pass på en måndag =).


...och på lördag är det ju dax att tävla lite igen. Ska försöka göra jobbet för laget. Kanske lyfta ett par kilo mer än senast (75+85).

Av André Aldenhov - 9 februari 2014 14:37


Söndagsgym och allt känns genast mycket bättre =). Efter en svängig lördag så känner jag att jag är på banan igen. Gjorde en hel del bra i hantelgymmet, fokus på axlar och armar. Sen blev det blandade dragövningar på hyfsade vikter och jag avslutade det hela med lite stöt-komb på småvikter. Inte illa =)!


Däremot var det inte så många andra från laget och tränade idag. Hoppas det inte är skador och annat elände som är orsaken...

Av André Aldenhov - 6 februari 2014 21:33


Ingen fys idag. Lite öm i en axel och en handled som krånglar lite. Nya tag imorgon...

Av André Aldenhov - 5 februari 2014 21:03


Lite gym även idag. Trevligt! Framförallt kul att träffa lite lyftfolk och snacka skivstång. Prata dragträning med Claes och rehab med Daniel typ... Jobbig period nu för Daniel efter en så lång och på alla sätt extrem tävlingsperiod. Ont lite här och där+ att träningssuget är som bortblåst. Helt normalt när säsongen är över och det är dax att börja repsa igen. Han är så seriös och noggrann att han kommer att ta sig genom detta som ren vila. Sen blir det hårdkörning igen =).


Själv tryckte jag till med en del drag-komb (långa/stötmark/stötdrag) och lite bänk. Kändes helt OK.


...och diskbråck på Jukka. AJ! Hoppas det lossnar snabbt. Verkar iallafall som att det värsta har passerat redan.

Av André Aldenhov - 3 februari 2014 20:46


Efter en lång dag lyckades jag faktiskt frambringa såpass med energi att jag hamnade på cykeln. Skönt att sitta och mjuk-trampa en liten stund. Sen följde jag upp med balansplatta och lite kettlebell. Inget monsterpass, men uppiggande att faktiskt få lite fys innan dagen är slut. Får se vad som händer imorgon. Dessutom ska jag försöka hitta till gymet på onsdag, men det är inte säkert att det blir av.


...och om 2 veckor är det dax för serietävling igen. Hemmaplan betyder att "kontraktet" säger att det är dax för mig att vara med. Jag har alltså (i ett tillstånd av sinnesslöhet...) lovat att tävla hemmamatcherna iår och det ska jag naturligtvis försöka fullfölja. Nåja, jag tycker ju faktiskt att det är riktigt trevligt att vara med och leka lite ryck och stöt ibland =).

Av André Aldenhov - 1 februari 2014 20:58


Filmade lite under dagen ryckpass. Mest för att få se hur det ser ut. Lägger upp filmerna här så finns dom sparade. Omständigheter och förutsättningar gör att jag är nöjd med passet, men jäklar vad det ser illa ut =).



 
  
 

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards