Alla inlägg under mars 2014

Av André Aldenhov - 31 mars 2014 21:06


Tävling här på bloggen!

Alla får såklart lov att vara med!

Bäst resultat kanske leder till ett pris!!



tävlingsuppgift:

Namnge alla på bilden

 

Av André Aldenhov - 31 mars 2014 20:59


Det blev ett gympass trots allt. Åkte dit och körde 2 snabba varv i hantelgymet. Bättre än inget såklart =). Nu är det ju faktiskt bara 3 veckodagar kvar och sen är vi framme vid fredag igen. Min förhoppning är att jag lyckas få lite lyft under fredag-söndag och om det funkar så har jag verkligen lyckats träna bra i veckan. Tveksamt om det kommer att räcka för ett kval, men hoppet lever =).


...och det var kul att se att Jukka fortsätter köra allt helt rätt. Jäklar vad han har fått nöta mycket rehab nu, men det verkar som att det lönat sig. Det är han väl värd!

Av André Aldenhov - 31 mars 2014 18:23


Resten av arbetsveckan kommer att handla om annat än träning. Ska nog vara glad om jag lyckas få ihop lite rehab. Men man vet ju aldrig. Helt plötsligt kan det dyka upp en liten lucka i planeringen så att man hinner ner en runda till gymet. Annars får jag vänta med det tills helgen. Får se hur det blir...

Av André Aldenhov - 30 mars 2014 13:53


Jomenvisst fick jag ihop ett gympass även idag. Inga lyft, inga stora övningar men bänkpress blev det. Tycker att jag fortfarande har lite nytta av det i rycket. Ganska breda bänk med lite knuff i botten för att slippa trycka nere i djupet (eftersom det gör lite ont och jag har ingen nytta av det). Flera bra 5:or och avslutade med 3:a och singel för att ta i lite. Öm i en axel så jag maxade inte, fast ganska nära.

Sen blev det gymvarv och extra många Jukka-bencurl. Tycker knäet känns OK med tanke på gårdagens pass. Gött.


...och många bra lyft på TK idag! Axel var grym på 80 och hade försök på mer. Visserligen missar, men ändå såpass bra lyft att han kan ha nytta av dom en annan gång. Michael är häst-stark nu och det är kul att kolla, vad han än kör =)!


...och Coach-Claes är PT-Claes ibland. Det gör han bra!! Underbart att höra nån som lär ut schuldren-armen-hopf! Tyngdlyftning är faktiskt inte svårare än så. Lätt att glömma ibland...


...men Daniel hade ett missflyts-pass. Skit samma egentligen. Han tränar så mycket att det är omöjligt att leverera resultat varje gång. Han är så vältränad att det minsta lilla han släpper upp formen så kommer det att bli raket-resultat! Fast just nu grundar han och ser till att sköta om knäna. Helt rätt!!!


Kul att träffa Raimo med! Inte så ofta nuförtiden. Jäklar vad vältränad han är!!

Av André Aldenhov - 29 mars 2014 20:06


Fick till ett riktigt bra pass idag, tycker jag. Inledde med 2 bra gymvarv. Lade hantelövningarna under uppvärmningsproceduren. Därefter blev det många bra stötdrag, flera bra 2:or på 120 och singlar på 140 och 150. Sen blev det knäböj bak och jag gick hela vägen till 170. Alltså inte i mitt livs form, men på väg upp. Öm i knä, men det gick att genomföra. Film på böjen finns. Kommentera gärna! Min egen kommentar är att jag har en bit kvar...


 

Av André Aldenhov - 28 mars 2014 20:13


Det blev visst inget gym idag. Andra åtaganden kom före och det känns bra ändå =). Fast nu vill jag helst få 2 gympass under resten av helgen. Får se om det går...

Av André Aldenhov - 28 mars 2014 10:17

Här kommer en länk till. Det var inte längesedan jag såg detta för allra första gången!! Den har rullat ett varv på FB och nu fick jag den skickad till mig från en bloggläsare (tack Rickard!). Ni som inte riktigt förstått vad "jobba sig under stången" betyder, ni kan ju kolla in JG:s 140-ryck så kanske det klarnar...=)


https://www.youtube.com/watch?v=UQQrHLjafH0

Av André Aldenhov - 27 mars 2014 20:47


Det blev visst ett litet cykelpass trots allt =). Stod och balanserade en liten stund efteråt. Nu ska jag ta hand om min nacke. Har hittat ett annat häst-liniment som jag testar. Verkar bra det med.

...och naturligtvis måste jag skriva lite om gårdagen, som var en stor dag i MTK:s historia! Har förmodligen aldrig varit lika många unga, nya lyftare i lokalen samtidigt! Jättekul! Hoppas det fortsätter på det sättet. Man kan ju alltid drömma om ett riktigt ungdomslag =)! Tyvärr var jag inte där och såg det själv, men jag förstår på Daniels berättelse (och filmen han visade) att det var inspirerande:nytt vändningspers med 5 kilo. 115!! Höll i alla vinklar och tog den på kontring. Lätt! Dessutom positiva signaler från Jukka som verkar hel nu. Förståndig träning och tålamod funkar!

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards