Alla inlägg den 15 mars 2014

Av André Aldenhov - 15 mars 2014 19:20


...och eftersom frågan dykt upp ett tag, från Robert K på förra serien och från Daniel A idag, så känns det som att ett ärligt svsr är på sin plats: Jag vet inte om jag ska försöka SM-kvala. Utvecklar svaret: Inför förra serien var jag fortfarande helt ointresserad av en SM-start eftersom jag inte tränat lyft sen förra SM. Knäskada som lett till ointresse var en avgörande faktor. Plötsligt ryckte jag 100 igen och då vaknade frågan till liv. Å ena sidan är det skoj att ha något att träna för, å andra sidan fanns varken tid, vilja eller knäskålar just då. En månad senare (idag alltså) så lyfter jag helt plötsligt 110+125 (med viss övervikt, men viktnedgång är ju inte ett bekymmer) relativt säkert, trots att jag fortfarande knappt lyfter. Drag, kettlebell och hantelgym har tydligen funkat =). Men eftersom det fortfarande är en bra bit kvar till 245 kilo (SM-kval) så kände jag att det är lite för långt upp till kval. Jag har fortfarande varken tid eller knäskålar för tyngdlyftningsträning. Men oj vad fel jag hade... Läste förbundets hemsida och gissa om jag blev förvånad när jag såg att SM-kvalet 77-klassen inte är mer än 230 kilo!! Visst är det bråttom att kvala, men nu känns frågan öppen igen. Beslut under helgen!

Av André Aldenhov - 15 mars 2014 17:43


Idag var det alltså dax för tävlingar i Borås hos Borås AK. Detta är inget som hör till vanligheterna. Ryktet säger att det är mer än 25 år sedan de arrangerade en OL-tävling! Viss ringrostighet märktes i början, men sen rullade det på bra. Jättekul! Stort tack för att vi från Marks TK fick vara med!! Ett extra tack till Borås-publiken!

Flera Borås-lyftare som var bra och lyfte personliga rekord och även Mark-lyftarna hade en bra dag! Pers på Axel, John och Claes (!!). Även Oscar hade en bra dag. Danne hade lite missflyt men fick på ett bra sista-ryck och 3 stötar utan känningar i knäna. Positivt!! Själv lyckades jag krångla upp 110+125, vilket ju faktiskt var i princip exakt vad Michael L tippade. Bra lyft faktiskt, men jäklar vad det känns i kroppen nu. Inte säkert att det känns bättre imorgon...

Av André Aldenhov - 15 mars 2014 08:00


Idag åker Marks TK in till Borås och tävlar. Tror att vi kommer att få ihop lag idag. Det har vi inte lyckats med de 2 senaste tävlingarna, så det skulle ju isåfall vara ett fall framåt. Det är bra om vi har hyfsat hög aktivitet nu på våren, så vi kan ta det med oss in i sommarträningen såsmåningom. Men oavsett hur många vi blir, så tror jag att resultaten på individnivå kan bli bra idag.

    Ska bli lite extra kul att tävla på en ny "arena" idag. Inte så vanligt att Borås AK arrangerar tävling. Önskar alla inblandade lycka till, både med arr och lyft!!!

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards