Alla inlägg under mars 2014

Av André Aldenhov - 23 mars 2014 15:46


Det blev ett snabbpass i hantelgymet, precis som jag hade tänkt. 10 övningar med 2 set på varje. Avslutade med 5-6 set bred bänk. Känns väldigt dåligt RUNT knäet, men samtidigt märkligt bra INNE i knäet. Vet inte riktigt vad jag ska tro. Får vara försiktig ett tag och se hur det utvecklar sig.

Av André Aldenhov - 23 mars 2014 10:36


Ajajaj... anade igår att det var något krångel med mitt trötta gamla knä. Kändes inte så mycket igår men när knäet började bli kallt så märktes det. Vet inte riktigt hur illa det är, men det gör ont på ett par nya ställen. Ska nog försöka behandla ett par muskler ett tag och se om det kan hjälpa.


...så det blir bara hantelgymet idag. Ingenting med ben förutom bencurl. Eller så hoppar jag över bencurlen och kör lite balans ikväll. Får se.

Av André Aldenhov - 22 mars 2014 21:23


Slänger upp ett litet klipp från mitt knäböjpass. Trycker dit den första ganska bra, men sen blir det slarv. Hamnar på hälar på vägen ner. Visst hade den gått att rädda om det behövts, fast i detta läget var det nog bäst att ge upp. Gör om, gör rätt!!!


 

Av André Aldenhov - 22 mars 2014 21:01


Har ju idiotont i knäet nu... Gör liksom ont på ett par nya ställen. Samtidigt känns det ganska bra när jag t.ex går i trappor. Vet inte vad jag ska tro...

Av André Aldenhov - 22 mars 2014 17:01


Dagens pass avklarat. Blev ett lite annorlunda pass. Eller rättare sagt; såhär brukar inte jag köra. Ungefär en timme knäböj bak. Rejäl värmning, många många reps på stång och 50 och sen vidare uppåt. Kändes inte jättebra i knäet hela tiden. Knäet knäppte lite märkligt. Det har det inte gjort förut. Men i takt med att värmen kom, så kändes det bättre. Men på de sista lyften kände jag ovanan och att varken styrka eller uthållighet fanns. Hursomhelst så är det ett steg framåt, eller åtminstone en start på något. Avrundade passet med några pressvändning+kb+överstöt på 50 kilo. Där avslöjades den dåliga konditionen...

Av André Aldenhov - 21 mars 2014 21:20


...och här kommer "Gamla arkivet" med 2 gamla sköna lagbilder från Trelleborgs-tiden.


 

 

Några av alla dom här har jag träffat på senare år, andra inte. Hoppas dom har det bra allihop. Roligt att se gamla bilder iallafall =)!

Av André Aldenhov - 21 mars 2014 20:56


Det blev gym idag =)! Fast knäet kändes sådär... Jaja, efter en hel del grundvärme så kunde jag köra ett pass med ganska bra multi-drag. Inledde med ett varv i hantelgymet och sen multidrag upp till 140 och 150 kilo med 3-5 reps på varje * 5 eller 6 set. Körde dessutom några rörlighetsknäböj utan nån direkt belastning. Nöjd! Just det:avslutade med ett par spänsthopp.


...och sjukt kul att det fortsätter framåt för Claes! Grym stöt 2+1 idag på 125. Dessutom en bra attack på 135!


...och Daniel är igång igen! Spännande resonemang om hans drag i ryck och ryckdrag. Nu har vi en arbetshypotes. Ska bli spännande att höra hur det går. Ryck ska filmas och analyseras!!


...och ryktesvägen har jag hört att Michael fortsätter rada upp resltat. Respekt!



Av André Aldenhov - 20 mars 2014 22:04

Då var dagens cykelpass avklarat och jag körde dessutom balans och kettlebell. Hade en idé om att några av mina kettlebell-övningar behövde lite tyngre redskap, så jag gick och köpte mig en ny "handtags-klump". Idén var nog riktig. Tycker att jag kom åt bättre med den nya belastningen. Bra rotationer och väldigt "low impact".

...fast det är löjligt lite fys nu. Skärpning!!


Dagen "Gamla arkivet" blir såhär:


 

 



 

2 sköna Bunna-bilder och avslutar med en Aldanov-vändnig...

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards