Alla inlägg under maj 2014

Av André Aldenhov - 31 maj 2014 21:49


Det blev ett lite enklare rehabpass idag. Men jag gjorde de "viktigasre" övningarna så jag är ganska nöjd ändå. Bättre än att inte köra någonting alls. Imorgon ska jag försöka få en stund i gymet. Det behövs liksom...

Av André Aldenhov - 29 maj 2014 19:21


Blev ett pass på gymet idag igen =)! Inte så att det på något sätt och vis utfördes några mirakel. Men kul var det iallafall! Körde mina rehab-övningar och pressade ganska hårt i böj-övningarna. Däremot blev det ingen cykel idag. För övrigt så körde jag en del "vanliga" gymövningar ovanpå min rehab. Bara att fortsätta jobba hårt, så blir jag (kanske ) frisk till slut...

Av André Aldenhov - 28 maj 2014 21:03


Då var första gympasset avklarat. Nåja, kanske inte första gympasset någonsin, men första gympasset efter knäoperationen. Körde mina rehabövningar noggrannt naturligtvis. Visst kan jag köra de flesta av övningarna hemma, fast nu är det faktiskt dax att börja köra en del maskiner så det är nog bäst att jag går till gymet trots allt. Körde bencurl fram på enorma belastningen 1 kilo =)!! Känns som att det är en bit kvar... Fast detta är ett fall framåt och då ska man naturligtvis vara nöjd. Förutom ren rehab så passade jag på att köra ett "vanligt" varv i hantelgymet. Jobbigt och kul =)!

...och Daniel "svinpersade" i ståpress!! 85 kilo! Respekt!

...och Christian V. rycker både mycket och bra! Coolt!

...och Claes har lite ont. Fast han jobbar bra för att bli frisk och han har en bra plan med träningen. Kul!!

TK

Av André Aldenhov - 28 maj 2014 08:38


Idag har jag inplanerat första gympasset efter operationen och det ska naturligtvis bli spännande att se hur det går. Nåja, jag vet nog redan nu ungefär hur det kommer att fungera rehab-mässigt: bencurl fram gör för ont för att belasta. Alltså blir det "luft-curls". Sen kan jag köra lite baksidor med viss belastning. Allt annat blir enligt tidigare modell. Olika (något utvecklade) böj-och-sträck-övningar (typ 90-graders knäböj). Avslutar (om möjligt) med cykel.


Men framförallt ska det bli skoj att lulla omkring lite nere på TK igen! Saknat folket liksom.


...och sen kanske jag passar på att köra lite på överkroppen när jag ändå är där liksom... =)

Av André Aldenhov - 26 maj 2014 22:56


Då har jag äntligen höjt svårighetsgraden på min rehab. Kör de nya övningarna som jag jobbade fram ihop med sjukgymnasten. Ska bli spännande imorgon. Hoppas det känns bra. Fast det var ingenting som kändes konstigt när jag gjorde övningarna, även om jag tryckte på ganska hårt och det gör ganska ont emellanåt. Utvärdering imorgon alltså och sen kör jag vidare!!

Av André Aldenhov - 25 maj 2014 18:45


Snart blir det lite mindre jobb och då kommer det förmodligen att bli lite mer fys. Dessutom börjar det snart bli dax att dra igång sommarträningen. Ska nog ner en runda till TK nu i veckan och snacka ihop mig lite med de som kanske kommer att vilja köra lite "special" under sommaren. Då kan jag även passa på att börja jobba med de nya rehabövningarna. Låter som en bra plan =).

Av André Aldenhov - 21 maj 2014 21:26


Då var första sjukgymnastbesöket avklarat och det gick riktigt bra, tycker jag. Bra diskussioner om vilka övningar som ska köras och jag fick bekräftat att jag låg rätt i planen. Det blev ett par nya övningar, några övningar där jag höjer svårighetsgraden och dessutom är det dax att börja belasta/ köra gym. Bencurl fram kommer att bli bekymmersamt, men i övrigt ska jag nog kunna komma igång ganska snabbt. Största problemet just nu är att jag har så klena ben. Han sa åt mig att spänna lårens framsida och när jag gjorde det, så pekade han på dem och sade: -Du ser ju själv. Inte konstigt att du har ont, så klena som dom är.

...så nu kommer jag att börja med lite belastning på cykeln och jag kommer att åka till gymet ibland. Nu kör vi!!

Av André Aldenhov - 20 maj 2014 22:18


...och rehaben fortsätter som vanligt. Jäklar vad tråkigt det börja bli! Men motivationen är fortfarande relativt hög, så jag fortsätter ändå. Dessutom ska jag ju till mitt första sjukgymast-pass imorgon och resultatet av det besöket kan ju skapa en förädring i rehab. Förhoppningsvis åt rätt håll..


...och jag körde mina 5 övningar + 10 minuter cykel...

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards