Alla inlägg under maj 2014

Av André Aldenhov - 20 maj 2014 08:10


Snart dax för sjukgymnastik. Börjar imorgon. Hoppas verkligen att det ska funka bra och att det ska dyka upp lite goda nyheter. T.ex att det är fritt fram att börja köra lite styrka på benet. Ärligt talat så känns det inte speciellt lovande, men hoppas kan man ju...

...och mina rehabövningar fortsätter jag med. Cykel + de 5 övningarna. Ny har det gått mer än 3 veckor och visst känner jag lite skillnad. Men jag har hela tiden misstänkt att det även finns ett muskulärt bekymmer och den misstanken lever kvar. Men jag fortsätter fokusera på övningarna och förbereder mig för att ta nästa steg i processen. Det ska ju trots allt ta 6 månader, så...


Av André Aldenhov - 18 maj 2014 17:13


Ojojoj vad jag varit dålig på att uppdatera den senaste tiden! Men det finns ju inte så mycket att skriva om just nu... Nåja, en del mindre förändringar sker ju i min rehab och på onsdag börjar sjukgymnastiken. Den är jag väldigt nyfiken på. Dessutom är det nu 3 veckor sen operationen och jag går in i en ny fas av rehab: styrketräning i maskiner. Dessutom löpträning, men jag nöjer mig nog med promenader, åtminstone i början. Tänker dessutom avvakta med maskinerna tills jag hört vad som sägs hos sjukgymnasten. Tills dess fortsätter jag med mina 5 övningar+cykel, som för övrigt kännts ganska bra de 2 senaste dagarna. Hoppet lever och levern hoppas =)!

Av André Aldenhov - 14 maj 2014 22:38


Kämpar hårt med att hitta den där lilla tiden om behövs för min rehab. För det mesta går det bra, fast detfinns inte så mycket tid över för annat. Inte direkt läge för längre pass, så det passar ju bra med lite rehab istället =).

Cyklade bra idagoch körde dessutom de andra 5 övningarna. Pressar ganska hårt på övningen där jag böjer benet. Inte speciellt skönt... På onsdag börjar sjukgymnastiken och den har jag höga förhoppningar/ förväntningar på. änner att jag fortfarande är väldigt motivera, men ibland börjar modet falla...

Av André Aldenhov - 14 maj 2014 12:07


Att gå i trappor med mitt nyopererade knä funkar allt bättre. Men samtidigt känns knäet allt stelare. Kan vara inbillning och bero på att jag "testar" knäets rörlighet allt mer. Verkar dessutom lite vätskefyllt. Hmmm....

Av André Aldenhov - 12 maj 2014 21:45


Jodå, nog fick jag till en riktigt bra rehab idag =). Körde (för första gången!) alla 5 rehabövningar så som jag skulle. Ingen av dem gjorde ont! Dessutom 7 minuter cykel och det kändes knappt någonting.

Tyvärr har jag de senaste dagarna haft riktigt ont i ryggen. Tror att det (helt eller delvis) beror på att jag gått snett i 2 veckor nu. Dessutom brukar det bli så när jag går från vältränad (nåja...) till otränad, alltså den första delen av att ryggen "förslappas". Men idag blev det rygg/axel-fys med kettlebells! Underbart! Stod dessutom på balansplattan och gjorde en del "snälla" övningar. Får naturligtvis vara försiktig, så jag inte övertränar. Men litegrann börjar det bli dax att flytta fram positionerna. Börjar oroa mig allt mer över knäets stelhet/brist på rörlighet. Tänker jobba mycket mer med det nu framöver!!

Av André Aldenhov - 11 maj 2014 21:05


Dåligt med uppdateringar nu. Ska försöka skärpa till mig! Däremot har jag varit relativt aktiv de senaste dagarna. Har inte kört exakt den planerade rehaben, fast vissa övningar+promenader. Kanske blivit lite för mycket promenerande, så jag kör ingen cykel idag heller. Fast imorgon (eller möjligtvis i övermorgon) är jag tillbaks på cykeln igen och jag hoppas verkligen att det känns lite bättre då än vad det gjorde senast...

Av André Aldenhov - 9 maj 2014 21:31


Lovade ju att ladda upp bilden med 111-rycket från kval-tävlingen (4:e serien). Vi får väl se sen om detta blev det sista rycket eller om det blir några fler i framtiden. Just nu känns ryck väldigt långt borta...


 

Men det blev lite rehab idag. Ingen cykel, men väl resten av programmet. Införde dessutom den sista ( och tuffaste) övningen idag. Kändes riktigt bra!


Och hade en trevlig lunch-sittning med en gammal lyftar-känning från Trelle. Förmodligen den starkaste jag tränat ihop med i Trelle. Han var dessutom med i laget när TABK slog lag-klubbrekord (som naturligtvis fortfarande står sig). Det var den tävlingen jag lyfte mitt "all-time-high", så det minns jag väl =). Kul att sitta och prata träning och livet med Jonas E!!

Av André Aldenhov - 9 maj 2014 09:52


Hemskt vad det "låser" sig i knäet... Framförallt när jag går nerför trappor. Lite obehagligt faktiskt... Men det gör inte lika ont som igår, så jag har ganska höga förväntningar på dagens rehab. Ska dessutom försöka införa ytterligare en övning i programmet. Om kroppen går med på det...


Fick förresten tag på en bild från senaste tävlingen till slut (tack syrran!!!). Lägger väl upp den nån gång under dagen. Kan det ha varit bilden på mitt sista ryck, eller blir det fler?!?

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards