Alla inlägg under maj 2014

Av André Aldenhov - 8 maj 2014 22:56


Idag fick jag avbryta rehab-cyklandet efter 4 minuter eftersom det kändes kass. Trist, fast bakslag hör till. Nya tag imorgon =)!!

Av André Aldenhov - 7 maj 2014 21:41


Igår var det en mellandag... Var helt slut och gick och lade mig för natten redan före klockan 8! Är kanske en reaktion på operation/värktabletter/ont/jobb. Hursomhelst så blev det ingen rehab, men nu är jag igång igen. Idag blev första dagen med cykel, utan belastning. Körde ca 5 minuter och det kändes okej. Fast det var inte direkt skönt... Nåja, det blir väl förhoppningsvis bättre efterhand. Imorgon blir det nog några minuter till.


...och om en stund är det dax för de andra rehabövningarna. Hoppas att de fortfarande känns bra!

Av André Aldenhov - 5 maj 2014 23:26


Selby tog VM-finalen!! Helt sjukt efter den dåliga starten. Riktigt kul! Han gjorde en fantastisk semi ( fast det hade varit roligare med Selby-Trump i semin...) och sen verkade han helt slut i början av finalen. Men jäklar vilken vändning =)!! Respekt!!


...och min rehab fortsätter. Imorgon blir det nog lite cykling. Spännande!!

Av André Aldenhov - 5 maj 2014 13:47


Första arbetsdagen efter operationen och det har väl fungerat ganska bra. Försöker att ta det lugnt, men det blir ju mer rörelse än förut. Men eftersom det känns bra (nåja...) i knäet så utgår jag ifrån att allt är okej. Det är dessutom meningen att jag ska börja cykla idag, fast det får nog vänta tills imorgon när jag har mer tid. Idag får jag nöja mig med "de vanliga" övningarna.

Av André Aldenhov - 4 maj 2014 22:28


Det har nästan gått en vecka sedan jag opererade mitt ena knä och rehaben fortsätter såklart. Idag har jag ökat rörlighetsövningen på knäet. Böjer mer och oftare. Rejält stel och det smärtar en del men det går åt rätt håll. Jag jobbar vidare.


...och jag såg filmen på daniels 140-hopp idag. Grymt!!!


...och det är dax att börja cykla imorgon. Hoppas att det går. Hoppfull!

Av André Aldenhov - 4 maj 2014 00:34


Kort inlägg: Fortsatt rehab bå dag 6. Samma övningar, fast jag har ökat böjvinkeln en hel del. Tror att jag tar en lugnare rehab-dag imorgon. Känns lite överbelastat i knäet/ knävecket. Börjar bli lite segt. Ser fram emot nästa vecka då det är dax med lite nya övningar!

Av André Aldenhov - 3 maj 2014 11:51

Nu har det snart gått en vecka sedan jag gjorde ett litet ingrepp i vänster knä. Jag har varit noggrann i min rehab och inte varken gjort för lite eller för mycket. En markant förbättring kan jag känna av. Ändå börjar en viss frustration infinna sig. Jag har inga problem med att acceptera at ben-formen är försvunnen, men jäklar vad trist det är att all form försvinner bara för att ett litet knä måste vila. Jag kan ju inte ens ta mig till gymet nu, så även överkroppen blir lidande av detta. Så klen som jag är, så är det inte speciellt upplyftande att tänka på att det ska bli ännu sämre...


Nåja, lite kettlebell kommer det att bli, bara för att bromsa upp "kollapsen" litegrann. Sen får jag rätta till resten så småningom, när jag kan börja åka till gymet igen.


Trist att tappa kontakten med de andra på klubben nu. Jag får väl läsa FB och bloggar för att hålla mig uppdaterad. Det är ju snart dax att börja köra årets sommarträning och det hade ju varit trevligt att känna till allas fysiska status när vi kör igång...

Av André Aldenhov - 2 maj 2014 21:56


Jobbar noggrannt vidare med min rehab och har nu (snart ) klarat av 5 dagar. Håller mig till planen och varken slarvar eller kör för hårt. Idag var det dessutom dax att ta av bandaget och se hur det ser ut. Inga svullnader eller infektioner såvitt jag kan se. Gött!! Idag lade jag dessutom till lite kettlebell på överkroppen Det ska jag fortsätta med varje dag framöver.

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards