Alla inlägg under juni 2014

Av André Aldenhov - 30 juni 2014 16:13


SM rullar på för fullt just nu. Herrarna idag och damerna imorgon. Ska bli spännande att höra hur det gått. Hoppas på många bra resultat =)!

Själv sitter jag här och funderar på dagens rehab-upplägg. Tycker mig kunna känna att det känns bättre efter att ha vilat några dagar. Ingen svullnad. Tror att jag gjorde rätt i att vila litegrann. Men nu blir det nya tag och ikväll sitter jag nog en stund på cykeln.

...och imorgon blir det (förmodligen) gymet. Börjar bli riktigt sugen nu. Både på att köra "normala" gymövningar och på att köra lite tuffare rörlighetsträning med och utan belastning.

Av André Aldenhov - 29 juni 2014 01:25


Jag har ju tidigare berättat här i bloggen att detta är en träningsblogg. Det ställer till ett problem när jag inte tränar speciellt mycket. Det finns liksom inget att blogga om då. Dessutom undviker jag medvetet att berätta en massa om mitt "andra" liv, det vill säga mitt riktiga liv, det som händer utanför gymet. Visserligen hänger allt i livet ihop med träningen, men jag har ändå valt att försöka separera träning från annat i just den här bloggen.

...men idag tänker jag berätta att jag varit (eller är) i Malmö på en klass-återträff. Det har varit fantastiskt kul och jag tror, allvarligt talat, att jag lärt mig någonting om mig själv ikväll. Men framförallt har jag lärt mig en massa om andra människor. Det har varit fantastiskt givande att lyssna på berättelser om både en samtid och en dåtid. Kanske det som Torbjörn Flygt ville berätta om...

...och för övrigt så hoppas jag att SM i Borås blir en succé!! Hade varit underbart att få vara med och tävla på "hemmaplan", men man kan ju inte få allt...

Av André Aldenhov - 26 juni 2014 19:33


Såå mycket bättre rehab-pass idag! Visst gör det för ont nu när jag pressar knärörligheten i botten, men knäböjen känns mycket bättre nu. Ärligt talat; jag undrar om jag verkligen kan pressa sittdjupet så mycket längre. Det är kanske därför det gör så ont när jag pressar på, jag har nått ner till den rörlighet jag hade före operationen. Kanske ska vara lite försiktig med att pressa så mycket hårdare... Ska ta det lite lugnt där och satsa mera på att jobba upp rörlighet i de andra sittpunkterna d.v.s höft/ljumske och fotled.

Åter till dagens pass. Knäböjen och bencurl/ bvenspark kändes bättre idag än förut. Körde dessutom genom den "vanliga" rutinen: 10 småövningar i hantelgymet+ lite bänk, rodd, armdrag press och GM. Bra pass!! Just det, lite cykel blev det också =).


...och ett extra stort tack till dig som hängde Hugos kvarglömda jacka på "min" plats! Han blev jätteglad =)!!

Av André Aldenhov - 26 juni 2014 09:24


Jösses vad det går dåligt med bloggandet nu då... Men det verkar hänga ihop med hur det går med rehab och annan träning. Har jobbigt med rörligheten i knäet, får inte till några bra pass i gymet och det gör så jäkla ont när jag jobbar med trycket i benet. Så jäkla tråkigt! Fast en del rörlighetsträning blir det ändå, även om gårdagen kändes som ett rejält kliv bakåt...


Desto roligare då att sommarträningen är igång! 4 glada TK.are som körde sprint, hopp och kast. Riktigt bra! Hoppas de (och kanske några till...) hänger på. Det är bra träning och nyttig omväxling mot det vanliga gym-harvandet. Onsdagar klockan 17 i Brinken.


...men idag blir det nog både cykel och gym. Ska försöka "tvinga" igång kroppen igen nu. TBS typ...


...och så hoppas jag att Claes gamla ruttna ben snart blir bra igen. Trist när han inte kan köra för fullt!

Av André Aldenhov - 21 juni 2014 21:04


...och inte blev det någon träning i Göteborg igår. Skulle kört ett pass på World Class, men dom hade stängt. Bara för att det var midsommarafton. Klent! Det är ju då man vill träna; när man är ledig. Jaja, det är kanske inte alla som tänker så...

...men idag blev det bra fys. Föst körde jag ett pass på TK och en lite extra hemma. På TK blev det rörlighet, cykel och hantelgymet. Följde upp med bänk, press och rotation. Dessutom rodd, armdrag och lite extra knäböj med belastning!! OK, bara 7 kilo, men detär på väg uppåt. Dessutom 2 spänsthopp, d.v.s knäböjörelse med hastighet/tryck! Underbart! Tror jag kom upp 10-12 cm över marken. Hahaha =)!!

...och sen blev det mer rotation hemma. Kettlebells och balansplatta i olika kombinationer. Jäklar vad det kändes i ryggen! Lade på några extra knäböj med en liten vikt. Gött!!

Av André Aldenhov - 19 juni 2014 23:57


Två dagar i rad har jag varit nere på gymet och tränat riktigt bra. Dels har jag skött min rehab med cykel, rörlighet och benspark och dels har jag gjort bra pass i gymet. Har kört en hel del rygg bland annat. Lång väg tillbaks, men jag måste börja med grunderna. Knäets rörlighet pressar jag ganska hårt och det är, ärligt talat, inte speciellt skönt. Men nu gör jag "djupa" knäböjningar med mindre belastning och även benspark med en mindre belastning. Framsteg, men jäklar vad ont det gör...

...och på onsdag klockan 17.00 drar vi igång sommarträningen på TK. Hopp, sprint och kast ligger till grund och sen får vi se.

...och det är alltid lika kul att träffa de träningsflitiga lagkamraterna nere på TK. Nu är dom dät t.o.m på torsdagar =)!!

...och nu komer jag nog att hamna pågymet lite oftare. Fast inte imorgon. Då blir det fys i Göteborg.

Av André Aldenhov - 17 juni 2014 21:49


Idag lyckades jag faktiskt köra ett pass på cykeln. Ungefär en kvart och det kändes OK. Sen blev det "strandtennis". Riktigt roligt! Det kommer det att bli mer av! Dessutom lite rörlighet för knäet.

...och snart börjar SM. Hörde att "Poppe" ska dit och matcha och det hade varit kul att kolla. Kanske man hunnit snacka en stund med. Får se om jag hinner.

...men det är as-tråkigt att inte träna och att verkligen inte ha något att blogga om. Men jag ger inte upp. Jag ska komma igång igen!

Av André Aldenhov - 13 juni 2014 20:48


Mycket att tänka på nuförtiden. Har inget fokus alls på träning. Har iallafall lyckats köra en del rehab. Idag blev det t.ex cykel och rörlighet. Men inga tankar på träning och inget bloggande. Tänker verkligen skärpa till mig nu! Ska försöka öka på träningen lite, så att det kanske finns lite mer att redovisa. Tror att det blir lite roligare att blogga då.

...och snart börjar SM-veckan. Hoppas det blir ett bra arrangemang. Håller tummarna för att BAK ordnar fina tävlingar. Hade såklart varit kul att vara med, men jag får (kanske) hitta andra mål längre fram.

...och vi får väl se vad som händer i sommar. Just nu känns aktiviteterna lite splittrade, men med lite planering så kanske det ordnar upp sig

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards