Alla inlägg under augusti 2014

Av André Aldenhov - 24 augusti 2014 17:21


Kroppen har känts lite märklig de senaste dagarna. Har valt att vila, för att kunna sätta igång med full kraft när det börjar kännas bättre igen. Börjar ju faktiskt att bli lite sugen...

Av André Aldenhov - 21 augusti 2014 21:22


Ingen träning idag och kanske inte imorgon heller. Gör inte så mycket. Känner att förberedelserna funkar och en extra vilodag tar jag inte skada av.

Däremot ska jag och Claes sätta oss och diskutera dragträning om några dagar. Ska bli riktigt skoj! Gillar att sitta och resonera kring ett problem. Det är en bra utmaning. Extra kul att prata träning med Claes!

...och dessutom ska jag försöka komma med några bra tips till Janne K angående superexplosiv träninh med spänst/ hopp/ kast. Ska bli riktigt skoj! Blir nog i helgen jag jobbar med det.

Av André Aldenhov - 20 augusti 2014 21:34


Idag var jag nere på TK när det var fullt med duktiga lyftare. Kul! Trevliga diskussioner med Daniel och Axel. Bra lyftning. Men dagens toppnummer var Daniels uppvisning i kroppskontroll! Går bl.a från skräddarställning till handstående! Hade inte en jäkla aning att han var SÅ grym!! Respekt!!

Min egen träning kändes bra. Knäböj bak upp till 3or på 80 kilo. Kändes bra hela vägen. Lite styrkeryck på 20 och 40 kilo (från häng) som avslutades med ett sittryck. Gött =)!

...och det är skoj att höra att Axel fått en bra start på skola/boende.

...och jag får tacka Daniel för "närings-tipsen"!


Av André Aldenhov - 20 augusti 2014 11:02


Ser inte ut att bli gym idag heller (inget igår alltså), men kanske att jag kan få till nåt bra där hemma. Cykel, kettlebell och balansplatta skulle sitta bra. Tror att jag siktar på det...

Av André Aldenhov - 18 augusti 2014 19:31


Riktigt kul att träna när hela "gänget" är på plats! Synd bara att jag inte kan träna på riktigt... Nåja, som sagt, skoj iallafall och jag blir fylld med positiv energi efter ett sådant pass. =)!!

Körde 3 varv i hantelgymet + att jag lade till några extra övningar bröst, typ liggande hantelpress mm. Vilade benen helt (förutom lite bencurl bak och cykel) eftersom jag kände lite trötthet i knäet efter att kört ganska hårt på benen i helgen. Nästa pass blir mer ben.

Av André Aldenhov - 17 augusti 2014 17:17


Från början var det meningen att jag skulle köra ett söndags-pass ihop med Claes ( och kanske några fler), men jag fick planera om dagen lite. Istället så var jag klar precis när Claes dök upp. Nåja, det går att träna själv, fast det är oftast inte riktigt lika kul...

Rörlighetsträning/ rejäl knä-uppvärmning och därefter en hel del knäböj, 5or x 5 set. Därefter styrkeryck (!!!)+ några ryckknäböj. Tomstång och 1 set med 40 kilo. =)!!

Kul att höra att Claes känner sig hel trots att han vräkte på ganska bra i fredags!

Undrar hur jag känner mig imorgon. Tryckte på ganska bra i styrkerycken, med stamp och allt...

Av André Aldenhov - 16 augusti 2014 19:16


Jahapp, men då var jag väl igång med lite träning igen då. Körde ett pass igår med lite överkropp+ knäböj och mark. Visst gör knäböjen ont, trots gedigen uppvärmnings/rörlighets-ritual, fast dom känns bättre ändå. Tycker att jag håller i tekniken bra och att styrkan sakta återkommer. Men idag är det stelt och ömt...


...roligare då att kolla Claes träning! Jäklar vad bra det går. Både styrkan och lyften följs åt nu. Kul!

...och Oscar jobbar på med tydliga mål. Bra!

...och Jukka är snart tillbaks i höst-form. Gött!!


...och sen var där flera andra och tränade med. Kul när där är lite drag i lokalen =)!!


...och imorgon är det dax för ett nytt pass. Fortsätter förbereda mig inför höstens träning.

Av André Aldenhov - 14 augusti 2014 09:07


Höstträningen (eller rättare sagt höstträningsförberedelserna) börjar i helgen. Hade kanske tänkt dra igång idag, men fredag passar bättre. Kör igång så jag blir lite trött och stel några gånger i helgen + nästa vecka och därefter drar det igång "på riktigt". Ska ta tag i kosten en del med. Tänker samtidigt försöka lägga på ett par kvalitets-kilon, så det ska förhoppningsvis inte bli någon större skillnad på vågen. Men en sak i taget: på fredag börjar det!

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards