Alla inlägg den 10 augusti 2014

Av André Aldenhov - 10 augusti 2014 19:31


OK, när jag väl satte igång med utvärderingen så blev den på ett helt annat sätt än vad jag tänkt från början. Inte så mycket detaljer utan istället en liten blick framåt. Nåja, nu blev det såhär...


 Utvärdering

Efter 2 dagars lite tuffare träning så kände jag tydligt att det behövdes vila. 1 vilodag räckte kanske, fast 2 kändes väl länge... Därefter kunde jag köra på ganska tufft i 2 dagar, men dagen efter 2a dagen så var jag helt slut! Kanske hade det räckt med 1 vilodag efter första dagarna, men det behövdes absolut 2 efter den andra omgången. Med detta som grund lägger jag upp 2 idéer om hur jag ska börja träna igen:


alternativ 1:

2 dagar träning, 1 dag vila, 2 dagar träning, 2 dagar vila. (därefter återupprepning)


alternativ 2:

2 dagar träning, 1 dag vila, 1 dag träning, 1 dag vila (därefter återupprepning)


alternativ 2 känns egentligen bäst. Dels blir det (något lite) mer träning, dels är det lite mer åt det hållet jag gillar för att komma igång. Samtidigt har ju alternativ 1 den (enorma) fördelen att den är upplagd på 7 dagar och därför passar in i övriga livet (vilket ju allt som oftast är det som blir avgörande...).


Märklig detalj: första gången kroppen bröts ner, så var det benen (och därför knäet) som inte orkade. Efter 2a omgången med träning så var det slutryggen. Jag körde exakt samma sak varje pass, vikter övningar reps set, ja allt.


Lutar åt alternativ 1 alltså, även om jag är ganska sugen på att testa den andra varianten =)!




...och jäkligt kul att höra om och se Claes framfart nu! Fortsätt jobba!!

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards