Alla inlägg under augusti 2014

Av André Aldenhov - 5 augusti 2014 20:48


Den där planen jag hade, att jag skulle köra samma (utökade) pass 5 dagar i rad, den höll i 2 dagar... Inte så att jag gav upp, men idag svarade knäet (ihop med bentröttheten) att det blev lite för mycket. Alltså fick knäet vila idag. Enklare (obelastad) rörlighet och varken knäböj eller mark. Däremot behöll jag resten av gym-rutinen och lade till 5x5 i bred bänk. Nästan lika jobbigt!!


...och både tumme och handled känns bättre. Fortsätter med åtgärder imorgon.


...och imorgon avgör jag sent om det blir återgång till ben/mark, eller om knäet behöver vila nån dag till.


...och jag läser Michaels blogg nästan varje dag. Tankar, gissningar och sanningar i en härlig mix. Bra skrivet!!

Av André Aldenhov - 4 augusti 2014 20:24


Nu börjar träningsvärken komma krypande... När man ändrar/ ökar i träning, framförallt när man lägger till lite "större" övningar (ben/drag), så kommer träningsvärken. Dessutom brukar den bli värre på dag 2, vilket är imorgon, så...

Av André Aldenhov - 4 augusti 2014 15:37


Del 2 avklarad! Fick ju en idé häromdagen: att köra samma pass 5 dagar i rad för att se hur kroppen svarar på det. Kör samma gym-rutin som jag gjort i flera månader, men istället för att köra 1 varv så kör jag 3. Har dessutom lagt på några extra reps. Därefter knäböj (bak) 5or x 3 set samt marklyft 5or x 3 set. Passet innefattar även ( som uppvärmning) min rörlighetsträning för knäet jag opererade för några månader sedan. Kändes bra även idag, även om jag var lite öm och stel i baksidor och några andra ställen. Fick dessutom vara lite "snäll" mot tummarna och köra med remmar. Körde extra tum-övningar istället. Vikt före/efter: 82,1/ 82,1

Av André Aldenhov - 4 augusti 2014 13:11


Nu har jag börjat gå i trappor med belastning. Tar en kettlebell med mig varje gång jag går upp en våning här hemma. Tar dessutom dubbla steg. Känns faktiskt att det tar ganska bra...

Av André Aldenhov - 3 augusti 2014 17:49


Bra pass idag. Jag har ju en "gym-ritual" på 9 övningar som jag brukar köra. Körde den idag (superset som vanligt) fast 3 varv (med vila mellan varven). Låg dessutom några reps högre än vanligt, dock något lägre belastning i de flesta övningarna. Därefter knäböj (bak) 5or x 3 set. Avslutade med marklyft 5or x 3 set. Ska försöka göra samma pass 5 dagar i rad ( jo, det har jag ju sagt förut...) bara för att känna hur kroppen reagerar. Vikt före/ efter: 82,6/ 82,9


...men jäklar vad det gjorde ont i tummen (låsgrepp i mark). Det är alltså så längesedan jag lyfte att jag måste "börja om" med mina tum-övningar...


...och varmt så att det räcker...

Av André Aldenhov - 2 augusti 2014 18:02


Jo men det gick ju bra med den där "träna-varje-dag-planen"... Men idag körde jag faktiskt ett litet pass.


...och tränas gör det på TK tydligen. I onsdags kördes det sommarträning (och viss oro för skador fanns efteråt...). Men sen blev det olika maxningar av både Claes och Axel. De stora resultaten närmar sig =)!!


...och mitt lilla pass idag stannade vid knä-rörlighet. Men det blev en liten ökning i både bensträck och knäböj. Nu rör det på sig...

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards