Alla inlägg under januari 2015

Av André Aldenhov - 30 januari 2015 17:57


Jo men jäklar vad man kan få träningsvärk av några knäböj! Visst var det några månader sen senast, men ändå... Fast rätt gött!

...och det gjorde att jag nöjde mig med lite rörlighet för benen idag. Behövdes, typ...

...och sen blev det några gymvarv och lite bänk, så nu vet jag var träningsvärken sitter på söndag...

Av André Aldenhov - 28 januari 2015 22:12


Knäböj!! Inte ass-to-the-grass direkt, fast inte helt kass faktiskt. 5x5 på 50 blev bra rörlighet och lite provocerande för några "nya" muskler. Rejält med rörlighet före, gymvarv och hopp efter. KUL!!

...och Dannes drag+ övrig träning är BRA!

...och Jukka ligger helt rätt. Veteranlag nästa år?!?

12

Av André Aldenhov - 27 januari 2015 20:09


Häpp! Körde några teknikryck igår igen. Kändes inte jättebra, fast det var ingen katastrof. Visste att jag skulle bli lite trött i knä, tummar mm, men eftersom det var inplanerad vila idag, så bör det inte bli ett bekymmer. Imorgon hoppas jag på benträning, men det blir ett sent beslut, baserat på hur knäna känns.

Av André Aldenhov - 25 januari 2015 09:53


Då kom alltså lyftträningen igång igår =). Ryck och stöt blir sammanlagt, typ. Stod en halvtimme och freestylade lite ryck på 40 och sen snabbavslut med några stötar, även det på 40. Rörligheten helt OK. Fick faktiskt med mig några rotationer efteråt och om jag inte tagit i för hårt på dom, så hade det nog varit ett klokt beslut... Fast det känns faktiskt bättre i ryggen idag än vad jag trodde det skulle.

...och nere på TK kämpar dom för fullt just nu. Förberedelser inför tävling som börjar snart. Ska dit lite senare och kolla/ hjälpa till. Hoppas jag själv kan vara med nästa gång. Tror att det är om 4 veckor och tills dess ska jag väl hunnit några lyftpass till så...

Av André Aldenhov - 23 januari 2015 11:01


Då var det dax med årets 10:de pass igår! Visserligen bara det gamla vanliga snabbpasset, men det följer ju januari-målet, så jag är nöjd med det. Blir nog vila idag och sen lite gym igen på lördag. Känns bra att det börjar bli en vana igen, att gå ner till TK. När sedan februari kommer, så är ju tanken att det mer ska börja likna tyngdlyftning. Vi får väl se...

Av André Aldenhov - 21 januari 2015 20:44


Okej, idag hade jag ingen träningssug alls. Astråkigt att köra typ samma varenda dag! Men syftet med min januari-träning är ju att bara ta mig till gymet, så det gör ju inte så mycket om vissa dagar blir lite sämre. Förresten så körde jag ganska hyfsade gymvarv ändå, med vissa ökningar så...

...och dessutom kul att tjöta lite med M.L Det var ju ett tag sedan...

...och nu närmar det sig tävling. Märks på gymet. Bra!!

Av André Aldenhov - 20 januari 2015 19:44


Promenad 30 minuter. Ska det verkligen räknas som ett pass? Ja, idag gör det! Uppför i princip hela vägen, hyfsad motvind och jag tryckte på så gott jag orkade. Jobbigt!! Men riktigt skönt. Precis lagom klädd i "snöstormen", inte för varmt, inte för kallt. Men det kommer att kännas i underbenens framsida imorgon...

Av André Aldenhov - 19 januari 2015 21:03


Måndag på gymet och Daniel står helt själv och tränar?!? Vad har hänt? Har det brutit ut mul-och-klövsjuka? Har tyngdlyftning förbjudits utan att vi hört talas om det?  Hursom helst så körde Daniel perfekta vändningar och jag fick kört mina gymvarv, utan skor för omväxlings skull...

... och Á propos skor; lite sugen på ett par nya lyftisar. Ska jag satsa på Adidas, Jönköping eller något annat??? Svåra val...

...och lite 5-punkt körde jag med.

... och stackars marklyfts-Martin fick sig en förklaring av vad respekt är...




Just det: ingen mul-och-klövsjuka. Typ alla kom, fast lite senare än vanligt...

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards