Alla inlägg under januari 2015

6

Av André Aldenhov - 18 januari 2015 18:01


Okej, ingen träning igår alltså, men idag blev det ett litet pass igen =). Körde 2 gymvarv och med fokus på de övningar jag gärna hoppar över... (axlar). Kändes bra. Lite 5-punkt och sen fick det räcka. Egentligen serietävling på söndag, men det blir inget för mig. Däremot är jag fortfarande inställd på att vara igång så jag kan tävla på omgång 2 ( en månad senare). Nu kör vi!!

5

Av André Aldenhov - 16 januari 2015 20:37

Många som lyfter bra på TK. Gabbes ryck och Daniels drag är ju elit! Martins mark är ju bättre och bättre. Jukka följer sin mall och det funkar. Jäklar vad han orkar nöta!! Claes är lite småsprängd i några delar, men han är sjukt nära kanon form. Med lite flyt smäller det till vilken dag som helst!...och jag laddade på med 3 bra gymvarv och lite 5-punkt. Vilade benen helt (förutom lite cykel) eftersom jag kände viss överbelastning/ trötthet i knäet. Bra pass ändå....och framförallt så jäkla kul att vara på TK igen!...och Erkki verkar också väldigt pigg nuförtiden. Kul!

4

Av André Aldenhov - 14 januari 2015 20:58


Oj vilket ös det var på Tidag! Inte på mig alltså, men på alla andra! Jukka kör på bra, Daniel och Axel ser grova ut och Claes dödar allt! Lätt pressvändning på pers idag och nya startläget visar sin klass! Dessutom Oscar och Patrik P. (!!!!!) där och körde! Kul!!!

...och själv körde jag mina små gymvarv och gjorde en del mindre ökningar på bencurlsträningen. Bra nog =).

3

Av André Aldenhov - 12 januari 2015 21:36


Då blev det ett litet pass idag igen då =). Gött att börja hitta in i rytmen, men jäklar vad det kommer att bli tufft för kroppen att komma igång... Körde ett par gymvarv, fast lite extra på knäet idag. Bencurl, rehabövningar, några hopp och kliv upp på bänk. Nu är knäet ungefär som en svårt rutten melon! Hoppas seriöst att det blir 6 man på serien utan att jag behöver väga in. Tror att jag behöver tid fram till 2:a serien...

Men att kolla Claes var riktigt kul idag! Jäklar vad han har börjat hitta startvinklar! Lite trött i ryggen idag och eftersom nya starten ställer höga krav på ryggen, så blev det inga supervikter. Men dom kommer, var så säker!

...och Jukka verkar ha överlevt den senaste nära-döden-förkylningen. Igång igen. Gött!!

...och Martin var där och körde på han med. Nu lägger vi om hans benträning, så nu kommer snart resultaten =)!

...allvar alltså; vänster baksida känns som en ICA-kasse full med havregrynsgröt. Var är Bromsman!?!

2

Av André Aldenhov - 11 januari 2015 21:33


Efter att ha vaknat med en rejäl träningsvärk och ha varit stel och öm i kroppen hela dagen, så känns det som en ren bonus att jag till slut lyckades röra lite på mig idag! Körde lite rotationer och enklare benrörlighet med kettlebellsen på kvällen och det kändes behövligt. Egentligen räknas det nog inte som ett riktigt pass, men med förutsättningarna inräknade så...

1

Av André Aldenhov - 10 januari 2015 18:38


Nu har jag (ännu en gång...) försökt rulla igång träningen igen. Tröttsamt att hela tiden starta upp, men att innerst inne veta att jag inte kommer att fullfölja. Därför beslutade jag mig för att vila mig genom helgerna och att inte gå till gymet förän jag börjat jobba igen. Idag var det alltså dax. Körde 2 gymvarv och cyklade en del. Var faktiskt riktigt trevligt att vara där igen =). Har som januari-målsättning att gå dit så ofta som möjligt. Ingen planering, inga resultatmål, bara ökad närvaro. Om jag lyckas med det så kommer jag att lägga upp super-konkreta mål sen för februari. Men just nu alltså: pass 1 avklarat!

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards