Alla inlägg under februari 2015

Av André Aldenhov - 12 februari 2015 19:33


Då har jag haft några träningslösa dagar. Ingen större skada med det. Behövde nog lite extra vila efter senaste passet. Hade rejäl träningsvärk efter ryckdragen. Men imorgon är det dax igen. Knäböj??

6:e

Av André Aldenhov - 9 februari 2015 18:10


Två vilodagar blev det i helgen. Men idag blev det gym! Har mycket att göra nuförtiden, men ett litet gympass ska jag nog hinna med lite då och då...

Idag var det fokus på rejäl uppvärmning eftersom jag skulle köra lite ryck. Kändes bra när jag värmde och även rycken kändes bra. 4 set 3:or på 40 och sen dubbel 50 och dubbel 55. Kör alla lyft utan remmar för att vänja tummarna. Däreftet 2x2 ryckdrag på 70. Det blev med remmar för att spara tummarna. Vänja sakta! Avslut med 5-punkt.

Av André Aldenhov - 6 februari 2015 19:34


Visserligen hamnade jag inte i gymet igår, men jag körde annan fys som gav hyfsad träningsvärk. Räknar det som ett pass =)! Idag blev det lugnt för benen, eftersom att det var dom som fick sig en genomkörare igår. Bara hantelgym alltså. 3 varv som ett superset, 5 övningar och höjning på belastning. Färre reps och lite "tryck". Skönt, men blev väldigt trött. Känns nu ett par timmar senare... Dessutom lite 5-punkt. Najs!

Av André Aldenhov - 4 februari 2015 21:49


När jag krängde på mig lyft-bältet, så trodde jag att jag fått tröjan emellan bak på ryggen. Men när jag kände efter, så märkte jag att jag inte hade det... Jäklar vad tjock jag blivit!! Fast det gör ju naturligtvis ingenting. Hitta en bra deff har väl inte direkt varit mitt största bekymmer... Njuter av god mat och dryck. Tränar fortfarande för att komma igång. I mars kommer jag att börja titta på vad jag äter och i april/ maj kommer det att bli ganska noga. Men tills dess: moffa allt gott som finns =)!!!

...och lite träning har det också blivit: 5 dubbla stötar på 40 och en dubbel på 50. Dessutom lite hantlar, med extra tryck på axlarna. Även några hopp. Lite ont i vändningarna, men det var nog bara väntat...

Av André Aldenhov - 3 februari 2015 19:45


Idag var det meningen att det skulle bli ett litet pass, men så blev det inte. Ibland kan dags-planen skrivas om plötsligt och då kan det hända att träningen blir bortknuffad. Gymet är kul och känns angeläget, men det är inte det viktigaste som finns!

Igår fick jag däremot på ett benpass med 5x5 på 50 kilo i knäböj bak. Avslutade med en femma på 70. Dessutom hantelgym med lite småhöjningar och en del hyfsad rörlighetsträning. Gött pass!

Av André Aldenhov - 1 februari 2015 19:56


Ännu ett ryck-pass! Fortsatte med några dubblar och tripplar på 40 kilo och avslutade med en dubbel på 50. Nu får vi se imorgon vad kroppen säger om detta. Körde lite i hantelgymet efter rycken. Lade på lite extra på ett par övningar. Dessutom lite rotation och några hopp. Bra pass, tror jag.

...och Janne var nere på TK och körde. Jäklar vad grov han börjat bli! Lyfter bra gör han också!

...och alla andra håller sig till planen. Somliga har en lång-plan, medans andra fått formulera om sin plan beroende på kropp som krånglar.

...och precis som vanligt så lyfter Daniel bättre än alla oss andra.

...och det blir knäböj imorgon om kroppen känns bra.

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards