Alla inlägg under mars 2015

Av André Aldenhov - 31 mars 2015 18:07


Då blev det alltså 16 pass denna månaden. Inte illa, med tanke på att det knappast varit problemfritt... Nöjd!

Dagens pass blev ännu en gång med fokus på överkropp. Fortsatt vila för benen alltså. Bänkpress, en hel del axlar, rotationer och rodd/ armdrag. Alltihop i olika varianter av superset. Bra pass!

15

Av André Aldenhov - 30 mars 2015 18:54


Stor skillnad på kroppen idag! Inte så att jag testat knäet eller så, men det märks när jag rör mig. Hoppas det är OK om ett par dagar, så jag kan trycka på igen.

Men överkropp blev det idag. Ganska rejält. Extra fokus på rygg/ biceps. Skönt att köra genom vissa delar efter gårdagens tävling.

Av André Aldenhov - 29 mars 2015 15:39


Tävlingen avklarad! Först och främst ett stort tack till alla på BAK som hjälpte till och fixade fina tävlingar. Tack även till domare och publik såklart! Många bra lyft idag. Kul att få tillhöra det gänget!

Tävlingen då: nja, lite blandat... Resultatet blev 95+100, alltså en 5:a mer i rycket än vad jag tänkt. Riktigt bra lyft, kändes ingenting nånstans. Bra så långt. Men sen började knäet krångla lite i stöten och inte för att det var något större bekymmer men lika bra att ta det lite lugnt där. Är inte tränad för att göra många lyft på 90 kilo och tyngre. Nu blir det lite fortsatt vila för benen och sen kör jag lite omstart om ungefär en vecka. Känns ganska mycket i knäet nu efteråt, så vilan behövs... Däremot är ju tävlingssäsongen över för denna gången (den blev 1 månad för mig), så nu kan jag helt fokusera på att träna exakt det jag vill: Långsam grund. Mer om det en annan gång...

Av André Aldenhov - 28 mars 2015 20:56


Tävlingsdax imorgon alltså. Knappt någon träning denna veckan, men det hänger ju ihop med att kroppen svarade lite negativt för ett tag sedan. Lite extra vila+ att senaste passet kändes helt okej gör att jag tror att det nog går att lyfta imorgon. Naturligtvis får kroppen avgöra hur jag lyfter, men 90+100 är nog en rimlig målsättning om allt känns bra.

13

Av André Aldenhov - 26 mars 2015 20:08


Tog ju några extra vilodagar. Fick ju ett bakslag senaste passet och ville först kolla om det var tillfälligt eller värre. Kändes OK dagen efter, så igår testade jag lite igen. Gorde ett ganska stabilt ben och drag-pass. Inga direkta känningar varken under passet eller efter. Gött!!

Av André Aldenhov - 23 mars 2015 19:17


Igår nöjde jag mig med en bra långpromenad. Flyttade fram lyftpasset till idag. Men idag kändes det INTE bra i knäet. Testade alla uppvärmningstrix som bara finns, men till slut avbröt jag. Kände faktiskt av båda knäna, så jag tror och hoppas att det hänger ihop med senaste veckornas ökningar+ gårdagens promenad. Får ta det lite lugnt nu då och hoppas på att det bara var ett tillfälligt bakslag. Gick på ganska tufft i hantelgymet sen och det var ju bra!

11

Av André Aldenhov - 21 mars 2015 16:07


Ingen träning igår. Behövde lite vila, eftersom jag gick på lite för hårt senast. Idag blev det aktiv vila. Nöjde mig med ett pass i hantelgymet. Däremot gick jag på lite hårdare än vanligt där. Ingen fara, det är benen som behöver vilan. Körde alltså på ganska tufft med fokus på biceps (hoppas inte Björn F. läser detta, då kommer han att reta ihjäl mig...). Imorgon är det meningen att det blir någon slags stöt... Tävling om en vecka. Mål: tror att jag siktar på 90+100, men jag avvaktar med beslutet...

Av André Aldenhov - 19 mars 2015 20:09


Nytt pass idag. Kändes hyfsat i knäet efter gårdagens benpass, så jag körde lite ryck. Kändes väldigt fint i början. Många lyft, mycket rörlighet. Sen höjde jag med lite singlar på slutet. 80 var sådär, men på 86 och 90 fick jag till två riktigt bra lyft. Kul! Men dom två sista kommer att kännas imorgon... Avslutade dagen med en långpromenad, helt enligt planen. Om det blir gym i morgon så ska benen få vila.

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards