Alla inlägg under mars 2015

9

Av André Aldenhov - 15 mars 2015 19:46


Bra avslutning på veckan. Både mark och bänk. En hel del reps på småvikterna i marken, mest 5:or. Sen på slutet blev det några 3:or med 120 som topp. Kändes bra. I bänken blev det 5:or hela vägen med avslut på 80. Ovant, fast helt OK. Dessutom fick jag till min kvällspromenad. Håller mig till planen!

...men nu blir det förmodligen ett par dagar utan aktivitet. Hoppas kunna köra ett pass på onsdag. Fast om läget dyker upp innan dess, så tar jag chansen!

Av André Aldenhov - 14 mars 2015 18:15


Vändning + knäböj idag. Många lyft på 40, några på 60 och därefter 1+1 på 80, 90 och 100. Sista lyftet känns lite i knäet, men det gör det ju alltid när jag gör en liten ökning. Hoppas att det (precis som vanligt...) känns bättre när jag "vant" mig vid vikten. Isåfall kan jag ju gå på lite tyngre. Bra pass i hantelgymet därefter. Lade på ett par kilo extra både här och där...

Av André Aldenhov - 12 mars 2015 20:19


Idag var det med nöd och näppe att jag fick till ett pass! Trött, sen och utan någon större lust så "tvingade" jag mig själv till gymet. Skulle egentligen kört ben + en massa annat, men jag nöjde mig med knäböj. Bra värmning och lite tålamod så det blev helt OK. Repade 5:or ganska länge och lågt, ett par 3:or på 80 och avslutade med singel 100 och singel 120. Inga superresultat alltså, men en 10 mer än senast. Och jag vet ju vad det betyder, när småhöjningarna börjar =)...

...men nu är mina tankar hos en gammal lyftarkollega, vän och kämpe. Men framförallt hos hans familj. Hoppas att det finns bra hantlar där du finns nu...

Av André Aldenhov - 11 mars 2015 20:46


Kort inlägg: Håller mig till planen. Igår blev det vila och idag en långpromenad. 2 promenader/ vecka är ju målet, förutom det jag gör i gymet. Resten av veckan blir det gym (nästan) varje dag + en promenad på söndag.

Av André Aldenhov - 10 mars 2015 21:08


Så igår var det alltså dax med lite ryck igen. Kul! Körde en massa tripplar, höjde lite och körde dubblar och till sist avslutade jag med ett par singlar upp till 75. Fasade ut med ryckdrag på 85 och 100. Känns overkligt bra i kroppen idag! I gymet blev det "hårdkörning" på axlar och en del hopp. Bra känsla! Dessutom känns knäet piggare än på länge idag, så förmodligen tålde jag det =).

...men idag var det vila och så blir det imorgon med. Eller... alltså långpromenad ska det bli imorgon (helt enligt planen), så det blir aktiv vila. Sen är ju tanken att jag ska köra på under resten av veckan. Får se hur det blir...

Av André Aldenhov - 8 mars 2015 16:25


Äntligen känns det bättre! Inga energitapp under dagens pass och det bör ju vara ett tecken på att förkylningen är borta. Tänker ändå ta det lugnt ett par dagar till för att vara "safe", men skönt var det. Körde knäböj idag. Många rep och avslutade med ett par snabba singlar. Bra känsla i knäet. Var noggrann med värmningen och det är ju viktigt. Gjorde även ett bra gym-varv med extra fokus på rotation. Ska bli spännande att se vad kroppen säger imorgon.

Av André Aldenhov - 7 mars 2015 13:53


Igår var det gymdax igen. Men eftersom jag fortfarande känner av en förkylning, så ligger träningen på underhållsnivå. Nöjde mig med ett halvtaskigt bänk-pass med lite rodd och armdrag som kompement. Sen var energin slut... Nåja, bättre än inget. Dessutom långpromenad på kvällen. Helt OK.

...och jag körde ju faktiskt  i torsdags med. Körde vändning+knäböj, ganska många lyft och sen fokus på axlar och rotation. Kändes också ganska bra.

Av André Aldenhov - 3 mars 2015 20:29


Först ett gympass och sen en långpromenad. Inte illa! Men det är så en del av Mars-planen ser ut: 2 långpromenader/ vecka, förutom "det vanliga". Jäklar vad trött jag är nu! Men det har gått bra. Många ryck idag. 6 set tripplar och avslutade med ett par singlar. Helt OK med tanke på hur förra veckan såg ut. Avslutade med fokus på bröst/bic/tric. Perfekt!

...och kul att se ML stå och klocka in bra teknik-ryck!

...och alltid lika kul att se Danne lyfta. Stark! Tänker rätt kring träning/ tävling gör han också!

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards