Alla inlägg under juni 2015

Av André Aldenhov - 26 juni 2015 07:46


Men igår kom stoppet... Eller kanske inte helt stopp men jäklar vad mycket tyngre det gick. Först kändes det nästan ungefär som det gjort senaste veckan, men när jag gled in på knäböj, då var kraften helt borta! Inget annat att vänta, jag har gått på ganska tufft senaste tiden. Och jag visste ju att detta skulle komma, så den planerade vilan som börjar idag, den var ganska bra tajmad. Några vilodagar alltså, därefter ett par intensiva pass och sen lite vila igen, så får vi se vad det ger...

Av André Aldenhov - 24 juni 2015 11:48


Fick på ett minst lika bra pass idag igen. Körde i stort sett likadant upplägg som senaste tiden. Tryckte till rejält på de övningarna där jag tog det lite lugnare igår och tvärtom. Bröst/ triceps blev det mycket av. Till och med dips. Riktigt skönt. Knäet fick ta det lugnt idag. Bara lätta långsamma bencurl/ bensträck. 

...men jag känner att framförallt ena axeln hela tiden är på gränsen. 1-2 pass till, sen blir det lite vila. Behövs!

Av André Aldenhov - 23 juni 2015 20:41


Ett riktigt stabilt pass idag igen. Dessutom gött snack med Danne och ett trevligt smaktest av BCAA. Tack Danne!

...och det som kändes bäst var knäböjen. Många 4:or på lite högre vikt än senast. Strikta, djupa böj utan att det kändes ett enda dugg i knäet. Kul! Sem blev det ungefär som de senaste dagarna; bra tålamod, bra tryck. Nöjd!!

Av André Aldenhov - 22 juni 2015 13:42


Ett nytt sånt där bra gympass idag igen. Känns kanon! Jobbade på med mycket av allt idag typ. Mest bröst/ armar, men jag fick med det mesta. Låga vikter, lagom med reps, långsamma rörelser. Stort fokus och bra kontakt. Riktigt kul att köra den typen av träning nu. Hoppas det håller i sig ett tag, så att det inte bara blir segt att gå till gymet. Skönt att ha hittat lite glädje i träningen igen!


Slänger förresten med några bilder som skvallrar om hur träningen går till sen 2 månader tillbaks:

                   


Inte mycket ryck och stöt nu direkt, men vad som händer till hösten får vi fundera över då. Nu är nu!

Av André Aldenhov - 21 juni 2015 16:22


Så då var det dags att ta ikapp några dagars missat bloggande. Har hunnit köra 2 pass sen sist jag skrev, igår och idag. Än en gång lyckades jag få till det där flytet och den goa känslan i gymet. Känns som om det blir allt roligare att bara bygga/ köra grundfysik. Igår körde jag genom hela kroppen och fokuserade ( efter mycket bra tips från Michael L.) på att hålla i tekniken i övningarna. Idag tryckte jag på med knäböj bak, inga vikter/ många reps och set. Inte ont alls i knä! Fortsatt ben-fokus därefter med bencurl/ benspark och vader. En rejäl omgång mage, axlar, underarm. Avslutade med drag ( för traps/ rygg/ vader). Underbart trött när jag var klar!

Av André Aldenhov - 19 juni 2015 18:13


Idag var jag fast besluten om att ta mig gen om ett benpass. Därefter skulle det bli drag. Benen kändes faktiskt jättebra. Knä fram och en hel del reps och set. Men när jag skulle gå över till drag så var det bara att glömma det... Plötsligt ont nere i startläget, så var det dragpasset över... Men jag fick gjort ett jättebra pass ute bland hantlarna, så jag är ganska nöjd ändå. Om bara knäet kunde kännas lite bättre imorgon...

Av André Aldenhov - 18 juni 2015 18:45


Idag blev det ett nästan exakt likadant pass som igår. En bra runda i hantelgymet, bra variation, lägre vikter med extra många reps. Funkade bra. Hade egentligen tänkt köra ben/ rygg men jag orkade helt enkelt inte. För låg motivation. Nöjd med att jag ändå körde genom ett så pass bra gym ändå!

Av André Aldenhov - 17 juni 2015 14:08


Jaja, då var det dax igen... Lite mer vila än vad jag hade tänkt mig. Tog först en vilodag och sen fick jag plötsligt riktigt ont i axlar/ nacke. Inte så märkligt, eftersom det nästan är det enda jag kör. Dessutom har jag ju haft ett tag där jag laddat på lite tuffare så... Men det fick iallafall bli lite extra vila och det är väl OK. 

Idag körde jag då ett mjukt och fint "testpass", bara för att se var jag hade kroppen. Kändes faktiskt stabilt. Låga vikter, fast repsade mig trött för att testa lite. Dessutom en hel del olika övningar, så det blev ett ganska hyfsat pass till slut.

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards