Alla inlägg under juni 2015

Av André Aldenhov - 12 juni 2015 07:02


Hade först en vilodag i onsdags (nåja...) och sen blev det ett mellanpass igår. Körde inte slut på mig, men gjorde en del "nödvändiga" övningar. Skulle ha lite drag för ryggens skull och värmde upp med att stå och teknika lite vändning+knäböj. Kändes inte jättebra, men blev hyfsat varm, så dragen kändes bättre. 

...och sen blev det faktiskt lite kettlebell för axlarna såhär på morgonkvisten...

...och jag fick en mycket trevlig hälsning här på bloggen häromdagen som gjorde morgonen extra trevlig; en gammal(gammal och gammal, vi är födda samma år, hehehe...) landslagskollega som jag sprang på första gången redan -85. Han är också igång och lyfter nu igen. Faktum är att han lyfter bra mycket bättre än mig nu och det är kul att kolla hur det funkar för honom. Glad, trevlig snubbe dessutom! Tack för hälsningen Patric!!

...och mer bloggande tror jag det kommer att bli framöver. Kanske inte mer förresten, men med något vettigare innehåll. Högre kvalité, typ. Mål börjar ta form och motivationen smyger sig på. Kanske lyfter igen när hösten kommer...?!

...och som svar på frågan Patric: jepp, byggare nu =). Hahaha!!!

Av André Aldenhov - 9 juni 2015 14:33


Okej, 2 nya pass att redovisa idag. Bloggandet går fortfarande inte så bra, men träningen går bättre och bättre. Igår öppnade jag med bra bänk och liggande hantelpress. Därefter "brutal-biceps". Gött! En hel del småövningar på benen och lite mage på slutet.

...och idag blev det triceps. 4 övningar med olika varianter av belastningar och reps. Jäklar vilken pump. Kan ju knappt skriva detta inlägget! Avslutade med armdrag, rodd och mage. Grymt bra pass!

Av André Aldenhov - 7 juni 2015 17:29

Först och främst: fick bra tips om BCAA från Danne idag. Tack, ska undersöka det där =)!

...och igår blev det ett litet pass innan jag drog iväg på andra upptåg. Teknik-tripplar i ryck på småvikter. Bara som uppvärmning/ rörlighet. Körde stötmark efteråt. Avslutade med hyfsade tripplar där jag avslutade varje set med att ta en traps-klippare från knäna. Kändes ganska hyfsat. Och jag känner inget i knäet idag... =).

Av André Aldenhov - 5 juni 2015 21:52


Fortfarande något överbelastad i knäet. Satsade på att köra några ryck-tripplar på 40 o 50 kilo bara för att få upp lite rörlighet. Därefter tryckte jag på med ett gäng stötmark där jag avslutade varje set med en trapsklippare från knä. Nöjde mig med det idag. Inte så illa, trots allt...

...och det var kul att träna ihop med tyngdlyftare som omväxling.

Men det är ju helt sjukt vad aldanov vaknar när det blir lite ryck och stöt i lokalen. Känner hur allt annat stänger ner och hur jag blir fokuserad, redo, hur all känsel och alla känslor dör och hur resultatet blir allt. Obehagligt...

Av André Aldenhov - 4 juni 2015 20:58


Kört 2 pass nu utan att blogga om det. Skärpning då!! Okej, ibland händer det saker som gör att annat inte känns lika viktigt, så jag ger mig själv en ursäkt då...

...men det har faktiskt blivit bra pass. Häromdagen matade jag på med ett "riktigt" ryggpass för en gångs skull och jäklar vad träningsvärken känns! Behöver mer rygg!!!

...och idag blev det ben/ bänk. Problem med ben, eftersom jag tagit ganska många långpromenader senaste tiden. Alltså var jag trött i benen, alltså ont i knäet. Nåja, lätta knä fram gick ändå... och bänk/ snedbänk gick bra. Även "småövningarna" satt idag. Känns ändå som om jag är på väg att "varva upp" nu!!!

Av André Aldenhov - 2 juni 2015 09:17


Stenhårt pass igår igen! Mest olika pessövningar, men lade på en del specialare på benen, bl.a enbens benpress. Latsdrag, mage och underarmar med lite nya övningar fick avsluta. Långpromenad efteråt. Försöker få till åtminstone 4 promenader i veckan. Ätit lite mer det senaste och det känns direkt i träningen. Ikväll tänkte jag försöka öka dragträningen ett snäpp.

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards