Alla inlägg under augusti 2015

Av André Aldenhov - 30 augusti 2015 22:07


Höll ut bra med dubbelpass torsdag och fredag. Körde singelpass lördag och idag. Känner mig ganska stark och inte speciellt trött efter träningsökningen. Tänker ändå ta en lite lugnare vecka innan något går sönder... Bästa resultat under helgen: Knäböj 165, marklyft 180 och bänk 107.

Men imorgon och KANSKE tisdag är det meningen att jag ska köra dubbla pass. Sen blir det mycket lugnt veckan ut.

Av André Aldenhov - 27 augusti 2015 15:40


Har stuvat om en del under veckan som gått. Tisdagen blev vilodag och onsdagen blev "bara" 1 pass (som visserligen var kanon! Lätt marklyft på 180 bland annat och ett stenhårt tempo). Idag är morgonpasset avklarat och jag hoppas hinna även ett kvällspass. Men ibland kommer livet ivägen för träningen och då får man göra förändringar... Ömmar för övrigt överallt (utom ryggen, konstigt nog...). Men det ska vi nog kunna jobba bort...

Av André Aldenhov - 24 augusti 2015 15:04


Ännu några dagar har gått och träningstimmarna fortsätter att ticka in på kontot. Förra veckan blev det 10 pass. Rejäl vila under helgen, men morgonpassen är igång igen. Körde på ganska hyfsat idag. Men efter en sån vecka så börjar det kännas nu att mängden ökat. Hittat ett svullet/ ömt parti i armbågen t.ex Nåja, inget annat att vänta. Bara att se till att sköta kroppen och ösa på...

...och ikväll är det tänkt att jag ska repsa knäböj på låga vikter. Även dragen enligt samma mönster.

Av André Aldenhov - 21 augusti 2015 19:24


Galet lätt bänk på 105 idag. Dessutom en knäböj på 160 igår. Vinglig, fast bra tryck. Händer lite nu... Men knäet var lite ömt idag, så jag höll mig till överkropp. Har redan kommit upp i 9 pass sen i måndags. Dubbelpass varje dag utom onsdagen. Nu blir det nog lite mindre i helgen. Spännande att se/ känna kroppens reaktion...

Av André Aldenhov - 18 augusti 2015 15:16


Sådärja... Nu börjar det bli riktigt intressant tryck i träningar. Lätt 5a på 90 i bänken. Tripplar på 130 i böj. Fina tripplar på 170 i mark. Och gymdelen tuggar på med lite småökningar då och då. Jobba jobba!!

Av André Aldenhov - 13 augusti 2015 23:59


Idag hade jag egentligen inte tid att träna, men jag lyckades pressa in ett snabbpass. Gött, eftersom det nog inte blir något de närmaste dagarna. Vilade benen idag med och bombade triceps istället. Aldrig fel :-)...

Av André Aldenhov - 12 augusti 2015 21:52


Jäklar vad det fortsätter gå bra! Träningen alltså, inte bloggandet... Nåja, Ökar lite sakta i bänken hela tiden. Börjar göra hyfsade knäböj och drag, både på repsen och enstaka singlar. Men det gäller att jag håller mig kall, fortsätter med grund och ökar ytterst försiktigt. Men jag kan mark-reppa på 160 utan att det känns nånstans och en 150-knäböj var inga problem. Men nu är det ett par dagars ben-vila (säkra före det osäkra), ja jag kanske vilar helt och hållet ett par dar...

Av André Aldenhov - 5 augusti 2015 23:28


...och nu har dagarna gått igen! Får verkligen inte till blogg-rutinen nu under semestern. Mycket annat att sköta. På tok för mycket stress för att kunna sitta i lugn och ro och skriva/ fixa med bilder o filmer. Synd.Hoppas o tror att det blir bättre när jag börjar jobba igen. Däremot funkar träningen mycket bra!! Visserligen en dipp i morse, men jag tog ett kvällspass sen och lade en långpromenad ovanpå alltihop, så även denna dagen gick bra till slut. Lite jobbigt med kosten nu visserligen, men även där har man svackor. På det stora hela så har jag järnkoll och kommer nog snart att hitta flytet igen.

Många bra pass med bänk/ ben / biceps mm. Slarvat lite med snedbänk, men annars tror jag nog att jag fått med allt jag vill den senaste tiden. Bara att pumpa vidare, så får vi se om jag gör några förändringar i september eller inte...

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards