Alla inlägg under juni 2016

Av André Aldenhov - 19 juni 2016 22:53


Det blev visst ett litet gympass idag trots allt. Helgen gick inte alls som planerat, men jag undrar om det inte blev till det bättre. Hursomhelst, fick kört en jättebra gym-del idag. Sen körde jag knä fram och lite pressvändning med låga vikter. Längesedan sist, så jag filmadwe lite för att kolla ett par positioner och vinklar. Filmerna var alltså inte för att lägga upp, men nu gör jag visst det ändå... Träningsvärk imorgon?!


 


 


 

Av André Aldenhov - 17 juni 2016 22:01


Jodå, det blev ett sent andrapass idag igen. Nöjd att jag fick till det. Missar ju minst 2 dagars träning nu, så jag ville köra lite extra slut. Sist jag körde mark så kändes det inte så bra. Nytt litet test idag efter bröst och biceps. Bra reps hela vägen och sista såg ut såhär:


 

Av André Aldenhov - 17 juni 2016 13:47


Även idag hade jag tänkt få till ett dubbelpass. Morgonpasset är genomfört och kvällspasset kommer även idag att bli ganska sent

I morse blev det mycket på bröst och lats, men även lite armdrag/ rodd och några rotationer. Skönt! Avslutade med lätta snabb-bänk. Kändes så dåligt i armbågar/ handleder sist så jag ville kolla av känslan lite idag. Kort film på ett av bänk-seten...



  Imorgon och på söndag har jag uppdrag med Svenska Olympier och det blir därför ingen träning i helgen. Nästa vecka är det meningen att det ska bli minst 10 pass. Nu kör vi!

Av André Aldenhov - 16 juni 2016 23:13


Igår blev dewt faktiskt ett ganska bra pass trots att det blev sent. Högt tempo och hyfsade vikter.

...och idag har semestern börjat, så det blev ett dubbelpass. Tanken är att jag alltid ska köra så när jag är hemma. Missar två träningsdagar i helgen eftersom jag är iväg på Okympic Day i Stockholmstrakten, men sen ska jag nog vara hemma ett tag och då blir det full laddning igen. Börjar även trimma kosten nu. Vägde lite drygt 77 i morse, så får vi väl se vad vågen säger om ett tag.

...och passen då? Jo, morgonpasset var bara hantelgym, fast med bra tryck. Kvällen blev gym plus styrkeryck med ryckknäböjning. Kommer att kännas imorgon...

Av André Aldenhov - 13 juni 2016 13:44


Nu har det varit sådär blandat med träning igen...

Först ett bra pass med lite lätta stötar. Sen ingenting och ingenting...

...och sen ett par ganska bra pass igen med lite bänk, mark, ryck och en massa hantel.

Ska kanske köra ett pass idag igen. Om alla delar i planen håller...

Av André Aldenhov - 2 juni 2016 17:28


Har ju varit inne lite på detta ämnet förut men...

Jag har valt att använda detta som en ren träningsblogg. Inget om livet i övrigt, jobb och annat. Ibland är det naturligtvis svårt att helt separera, eftersom livet har en tendens att påverka träningen ibland.

Nu har det ju dessutom blivit så att en hel del av min fritid går åt att hjälpa till med att hantera tyngdlyftning även åt andra människor. Att inte all denna mängd idéer och inspiration från andra skulle sippra in här på bloggen skulle ju vara bra märkligt. Men jag kommer iallafall att fortsätta försöka hålla det till att så mycket som möjligt handla om min träning och det som sker i min allra närmaste träningsmiljö.

Av André Aldenhov - 2 juni 2016 13:45


Träningsledigt igår, men idag är det tänkt att jag ska få till ett pass av något slag. Tisdagsträningen har jag ju fortfarande kvar att skriva om, så då gör jag väl det:

Lättare hantelgym som värmning, fast med lite extra på ben, både rörlighet och vikter. Följde upp med att repsa lite marklyft på lättare vikter och avslutade med att köra ryck-dubblar. Kände mig lite inspirerad, så jag gick upp till 90 och försökte trycka till. Men jäklar vad jobbigt! Nåja, inte så konstigt att jag inte har någon som helst reps-kondis, jag tränar ju knappt. Men så jäkla tydligt det blev på 2an att orken inte finns! Försökte hålla vinklar, men ojojoj... OK, kolla själva (OBS! Oredigerat material...):


 

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards