Inlägg publicerade under kategorin SM 2013

Av André Aldenhov - 16 maj 2013 19:57


Blev ingen behandling idag. Tar det imorgon istället. Man ska inte stressa i onödan. Tar ändå vilodag idag eftersom jag helt enkelt vill ha det. Imorgon blir det både behandling och träning. Veckan räddad =)!


Lite tråkigt ont i tummen idag efter gårdagens ryck-trippel. Kände igår att det inte var bra, men hade hoppats att det skulle vara borta tills idag. Nåja, det räcker att det är borta tills imorgon =).


SM närmar sig, drygt 6 veckor kvar. Boendet är fixat så det enda som behöver förberedas är formen. Bara att jobba vidare alltså...

Av André Aldenhov - 13 maj 2013 21:56

Här bjuder jag på en liten länk:


http://iof3.idrottonline.se/SvenskaTyngdlyftningsforbundet/Hem/Klubbrum/SMTyngdlyftning/


Denna tar dig till Svenska Tyngdlyftningsförbundets egen SM 2013-sida. Har inte kollat genom hela sidan, men den ser väldigt enkel och bra ut. Snyggt jobbat =)!



Av André Aldenhov - 13 maj 2013 17:23

Idag var det egentligen tänkt att bli en mellandag. Lite "passiv vila". Men det blev lite drag och annat ändå. Känner mig hyfsat bra i dragen. Inte speciellt långsam och styrkan finns. Bra utgångsläge...


Ryckdrag: dubbla på 90*2 set, dubbla på 110*2 set och singlar på 130 och 140

Bänk bred: 5 set femmor med 70 som tyngsta

hantelpress, hantelöverstöt


Känns som att jag mentalt accepterat att köra hårt några veckor nu. Kan se fram emot både maxningar och repsning. Kroppen verkar vara OK även om det finns en ganska spännande känsla under vänster knäskål. Imorgon börjar jag styra upp kroppsvikten och även det ska bli trevligt. Experthjälp finns! Återkommer om detta.


Min första landskamp gjorde jag i mitten på 1800-talet just i Halmstad. Ärorika Sporthallen som numera inte är kvar. Ser fram emot att även få göra en tävling i nya, fina Arenahallen och på så sätt "sluta cirkeln". Att dessutom sveriges bästa handbollslag spelar där till vardags gör ju bara att det känns extra angeläget att göra en bra tävling. Efter Drotts senaste SM-guld är Arenahallen att betrakta som Helig mark!

Av André Aldenhov - 12 maj 2013 12:34

...och nu börjar bitarna falla på plats. Målbilden klarnar, på väg att få riktig proffs-hjälp med kosten/vikten, har bra hjälp med behandlingar. Känns som en plan!


...och det kan bli ett litet gympass i eftermiddag...

Av André Aldenhov - 11 maj 2013 14:14

Denna bloggen var ju tänkt att vara en blogg som handlade om hur jag skötte min fysik. Mat, varierad träning mm. Nu har det med tiden kommit att handla om tyngdlyftning. Anledningen är enkel: Mer och mer har jag bara tränat lyftning och mer kommer det att bli. Åtminstone några veckor framåt. Har bestämt mig för att göra någon slags satsning på SM 2013 som kommer att gå under SM-veckan i Halmstad ( 1:a juli Arenahallen) och därför kommer jag att hålla mig till lyftträning och inget annat. Däremot kommer den bilden att förändras när SM är avklarat och de nya målen har redan börjat ta form...

Av André Aldenhov - 11 maj 2013 12:59


Tänker alltså köra på ganska tufft ett tag och göra en kortare satsning mot SM 2013. Efter några pass nere i Trelle kände jag att det var rätt beslut. Bestämde mig lite innan men det var först igår som jag kände mig helt trygg i den planen. Gjorde ett bra stötpass i torsdags (lätt att lyfta bra i Trelle!) och kände att det finns mer att plocka fram. Realistisk målsättning för SM borde vara 120+150 så därför får det bli vad jag satsar på. Hög målsättning utan att vara överdrivet hög. Nu kör vi!

Av André Aldenhov - 10 maj 2013 23:02

...just det, beslutet är fattat, övernattningen är bokad, Staden Av Halm!!

Av André Aldenhov - 29 april 2013 11:47


Nu har jag lyckats konvertera filmer från gårdagens tävling. 116-rycket och stöten på 138 läggs upp här på bloggen under eftermiddagen.

Däremot väljer jag att hålla ett par dagar på beslutet om det blir något SM2013 för mig eller inte. Kroppen har begärt förlängd betänketid och det har jag beviljat...

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards