Inlägg publicerade under kategorin SM 2013

Av André Aldenhov - 26 april 2013 18:39

Serietävling närmar sig och beslutet om en SM2013-start likaså. Om beslutet skulle fattas här och nu skulle det nog luta åt ett nej. Har så svårt att hitta den motivation som behövs när kroppen (knäna) känns så dåliga som nu. Men jag vet ju också att om jag får till en bra, eller åtminstone hyfsad tävling i helgen så kan den positiva känslan komma tillbaks snabbt.


Tung nu. Borde egentligen väga ett par kilo mindre för snabbhetens skull, men det får bli nästa veckas problem, förutsatt att jag ger mig ut på SM-jakt. Annars blir det till att sätta sig ner och formulera nya mål. Spännande!


Ingen träning idag. Ingen lust och kör lite passiv vila. Inte optimalt men...

Av André Aldenhov - 23 april 2013 08:53

Fick en fråga här på bloggen om hur det ligger till med kroppsvikten just nu och det är ju även "intressant" om jag ska förbereda mig för en SM-start i år. Just nu ligger jag kring 83 kilo och det tycker jag är helt perfekt. En ev. SM-start handlar om klass 77 kilo och inget annat. Lagom att ligga på drygt 80 kilo nu, sådär ca 10 veckor före tävling.


Gissade igår att det skulle bli lite ömt idag i kroppen efter senaste passet med maxning i både ben och mark. Snacka om att gissa rätt...

Av André Aldenhov - 20 april 2013 14:00


Idag är det vila igen! Trodde faktiskt att jag skulle vara lite tröttare i ryggen efter gårdagen. Kände mig helt seg direkt efter passet och då brukar det bli ännu värre till dagen efter. Naturligtvis skulle det märkas om jag gick på med ryggträning idag, men det är just därför det blir lite vila.


Nu är det bara en vecka kvar till årets sista seriematch. Förra året gjorde jag årsbästa i stöt på sista serien. Borde kunna bli något liknande i år om kroppen vill. Känns lite oroande att jag inte kommer undan mitt beslut så länge till: SM2013 eller inte. Vet innerst inne att om jag bestämmer mig för att göra en satsning på SM och att jag har som mål att göra så bra resultat som jag kan, då kommer det inte att bli en lek... Isåfall talar det mesta för att jag kör som en idiot tills kroppen ger upp och så blir det inget SM alls. Å andra sidan vet jag att jag inte tycker det är skoj att göra ett SM till utan att ha några resultatmål. Med andra ord finns det tungt vägande själ att låta bli! Samtidigt finns ju suget där att försöka lyfta lite mer, eftersom jag har lite form på gång och då är det ju skoj =)...


...dock väldigt öm i och runt knäna idag. Men det hör ju till. Hoppas vi lyckas få till lite bra behandling i början på veckan så det kår att ösa järnet på söndag 28/4!!


Fler tips på resultat har trillat in på bloggen. Kul =)!! Fortsätt gärna gissa vad Aldanov lyfter på serien, så kommer mitt eget tips i slutet på nästa vecka.

Av André Aldenhov - 17 april 2013 10:53

Skrev nyss ett inlägg här, men tyvärr försvann det vid publicering. Trist...


Orkar inte skriva om "samma" igen, så jag nöjer mig med denna kommentaren just nu.






Av André Aldenhov - 26 mars 2013 15:07

Som en liten kommentar till gårdagens mark-maxning:

Väger ganska mycket nu. Inte direkt ca 67 och "undernärd" som på SM2012 utan snarare lite "övernärd". Ligger kring 80+ och tycker det är helt perfekt för att eventuellt kunna göra ett race mot SM-13 i Halmstad. Tycker dessutom att jag fått till bra kvalitet på extrakilona. Är inte sådär blöt-fet utan snarare spänn-fläskig och tjock-stark. Det var många år sedan =)! Går in i en 5-veckorsperiod nu med målsättningen att ligga på samma vikt, eller möjligtvis lägga på ett kilo till. Om det lyckas, så tror jag att sista serietävlingen blir ett bra sluttest inför beslutet om huruvida det blir något SM-13 eller ej. Nu kör vi!!

Av André Aldenhov - 23 mars 2013 23:28

...och det var många bra lyft idag! Daniel, Jukka och Claes befann sig alla i olika stadier av sjukdomsbekämpning och alla lyfte riktigt bra utifrån sina förutsättningar! Per lyfte jättemycket pers och Axel var jättebra, framförallt stöten tror jag att han var nöjd med själv =)!

Andra som lyfte bra var flera i Skaragänget. Tyvärr missar man en del när man förbereder sig själv men några bra lyft fick jag sett.  Simons ryck, Funks stöt, Samuel, Jimmy m.fl Kul att tävla ihop med min gamla "sommarklubb" från mina ungdomsår,Norrköping, och att träffa Johan P igen. Ett tag sedan sist. + att det var skoj att även Lidköping var där. Trevliga tävlingar!!


Fast det blev ingen vändning på 195 idag, trots att vi var i Skara...;-)


Idag tog jag nog ett kliv närmare SM 2013...



Av André Aldenhov - 15 mars 2013 13:47



Här en liten bild från prispallen vid SM 2012. Västra Götaland dominerade rejält i denna viktklass (69 kilo) vid detta tillfälle.


 

Men hur blir det vid nästa SM? Redan omedelbart efter detta ögonblick började det spekuleras om att förmodligen ingen av deltagarna på bilden kommer att dyka upp på SM -13 i denna viktklass(denna information från relativt säker källa). Kan alltså hela pallen vara utbytt till dess, kan någon tänkt om och fastnat i 69:an ett tag till eller kan det finnas andra kandidater till pallplats även om en eller flera av herrarna på bilden är med? Ska bli spännande att se...


Hoppas att K-Å förlåter att jag snodde hans fina bild =)!


Av André Aldenhov - 14 mars 2013 21:16


Å ena sidan skulle det ju vara fantastiskt skoj att göra en liten attack på SM 2013. Å andra sidan känner jag vad kroppen tycker om den idén och jag inser att det kanske inte kommer att bli mildare av att jag laddar på hårdare... Tror att jag med visst fokus skulle kunna landa en bit över 115-140. Inte så att det skulle vara ett speciellt märkvärdigt resultat, men det kunde vara en kul grej att genomföra, att sätta upp olika delmål för och sen försöka uppnå dem efterhand. Dessutom har jag en starkt romantiserad bild av hur det är att tävla i Halmstad!

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards