Inlägg publicerade under kategorin SM 2013

Av André Aldenhov - 17 februari 2013 21:31

...och det är 134 dagar kvar till årets SM i tyngdlyftning. När sista seriematchen är gjord ( om ungefär 2 månader ) så ska jag ha bestämt mig, om jag inte gjort det redan innan. Halmstad eller inte  Halmstad...

Av André Aldenhov - 16 februari 2013 21:22


Hoppas jag kan få ihop lite film imorgon på serietävlingen. Alltid trevligt att kunna presentera lite lyft här på bloggen.


Ser på bloggtrafiken att många vill in och läsa "Gunnars manifest". Jäklar vad glad jag blir! Det är en bra text och jag kommer som sagt att presentera den en punkt om dagen i drygt en vecka. Läs och lär!


135 dagar kvar!


Av André Aldenhov - 9 februari 2013 22:43

Först vill jag bara tacka och nämna glädjen jag känner för den fantastiska responsen jag fått på den lilla "menlösa" filmsnutten jag lade ut! Vill samtidigt bara beklaga att jag inte hade något bättre att bjuda på! Får väl träna bättre och filma oftare så jag lyckas få till några bra lyft att lägga upp...

Vila idag, körning imorgon. Då blir det ben och drag om kroppen tillåter.

Hörde att vi har folk i laget som missat lite träning av olika skäl. Hoppas för deras skull att dom snart är i stridbart skick igen. Håller tummarna för er!

För övrigt så är det 142 dagar kvar till årets SM i Tyngdlyftning.



Av André Aldenhov - 4 februari 2013 22:23

Läste dessutom på Tyngdlyftningsförbundets hemsida att det är officiellt med kvalgränser mm inför nästa SM. Om jag tolkade texten rätt så är jag redan inkvalad och kan isåfall börja fokusera på vecka 27. Känns bra! Senaste kvalet var ett problematiskt moment och jag är glad att slippa behöva fundera över det den här gången. Nu kan jag i lugn och ro känna in/ besluta om det ska bli ett SM för mig i år eller inte. 147 dagar kvar!

Av André Aldenhov - 3 februari 2013 21:18

...och det är 148 dagar kvar till årets Tyngdlyftnings-SM. Här sitter jag och bloggar istället för att träna. Får det snart bli ändring på...

Av André Aldenhov - 30 januari 2013 21:23

...och nu är det 152 dagar kvar till årets Tyngdlyftnings-SM...

Av André Aldenhov - 27 januari 2013 20:12

...och det är 155 dagar kvar till årets tyngdlyftnings-SM...

Av André Aldenhov - 26 januari 2013 11:48

Det blev ingen ordning på varken träningen eller bloggandet igår. Skärpning Aldanov!

Min förkylning har ökat ett snäpp och det var inte kul att träna igår. Gjorde ett försök att köra knäböj-stege (fram) men redan i uppvärmningsfasen (120) gav jag upp. Visst går det att lyfta när man är förkyld, men jag var inte redo för hjältedöden igår... Istället blev det såhär:

knäböj fram: se text ovan

2 sorters rodd, 2 sorters axlar, press, rotation och bencurl bak.


Förr i tiden hände det att jag agerade annorlunda vid sjukdom, men numera tar jag det lite lugnt istället. Ganska skönt att "backa ifrån" utan att det spelar någon roll. Lyfter för att det är skoj, inte för att kvala, typ.


Igår var det 157 dagar kvar och idag är det färre...


Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards