Inlägg publicerade under kategorin SM 2013

Av André Aldenhov - 24 januari 2013 19:03

Otroligt sömnig idag. Ännu värre än igår och igår var det inte bra! Helt tappat all energi. Lägger mig för sent plus att mörkret och kylan gör sitt. Men att sitta i Sverige och hoppas på ljus och värme i januari är nog väl naivt, så det blir till att bita ihop och längta efter våren...


...och visst kan man skämta om mörker och kyla, men det är ett bekymmer. Får ( och har alltid fått ) ont i framförallt knäna, men även rygg/nacke så fort temperaturen droppar. Men det är ju något jag lärt mig hantera ganska bra, så det är inget att hänga upp sig på.


Påminner mig själv om vissa kortsiktiga mål: Stöt+2 extravändningar på 120 och knäböj fram stege 130-120-110-100 med tripplar på varje. Innan veckan är slut?! Dessutom ska jag trampa testcykel MINST en gång/vecka!


Hade inte tänkt sätta fokus mot SM förrän tidigast under hösten och så blev det plötsligt ett SM mitt i sommaren! Måste erkänna att jag faktiskt sneglar en del åt det hållet, mest för att det ju avgörs i Halmstad =)! 158 dagar kvar...


Av André Aldenhov - 23 januari 2013 19:33

Försöker identifiera problemet med höger axel. Har kommit fram till att det förmodligen är övre biceps-fästet som krånglar (hoppas att inte Björn Falkland läser detta, hoppas att inte Björn Falkland läser detta, hoppas att inte Björn Falkland läser detta!!!!). Har haft detta problemet en gång förut och tror att jag kan fixa till det utan några större problem. Kan dessutom köra på med en massa annat ändå. Det löser sig =).


Konstaterar att SM-veckan överlappar med Båstadtennisen. Båstadtennis=stockholmsveckan. Att hitta ett boende i Halmstad under den perioden mitt i sommaren kan kanske bli... problematiskt ( OBS: En ordentlig underdrift!!). 159 dagar kvar och det hade kanske varit bra att veta om och när man behöver en sovplats i Halmstad.

Av André Aldenhov - 22 januari 2013 23:10

Åt LCHF-bröd och en bra laddning grädde som kvällsfika nu efter träning och precis före läggdax. Mums! Tidigare ikväll var det supergod korvgryta! Verkligen ett sätt att äta som passar mig =).


Snart har även vecka 4 passerat och då är det bara 22 veckor till nästa SM. Tick tack...

Av André Aldenhov - 21 januari 2013 21:34

SM 2013 närmar sig och vi kommer en dag närmare för varje dag som går. Jag är snart klar med efter-tävling-vilan och då blir det fortsatt "lyftgrund" med tydliga inslag av stege, lyftreps och kanske till och med komb. Då jäklar...!

Av André Aldenhov - 20 januari 2013 18:09


Det har varit serietävlande i helgen för tyngdlyftarna och det betyder att serien bara har 3 omgångar kvar. Undrar om man kan SM-kvala på dom tävlingarna och hur mycket man isåfall måste lyfta för att vara inkvalad? 162 dagar kvar...

Av André Aldenhov - 19 januari 2013 22:16

Om jag förstått det hela rätt så ska nästa Tyngdlyftnings-SM gå av stapeln vecka 27. Detta under den välkända och populära SM-veckan. Perfekt, eftersom jag ju gillar H-stad. Kan höja suget att deltaga, typ. Problemfylld fundering: Även om vissa rykten florerat, bl.a här på bloggen, så verkar inte STF ha lagt fram de officiella riktlinjerna för SM-kval än. Är inte det lite konstigt? Jag menar, det finns inte så många tävlingar att kvala på, första serien har redan gått och hur ska dom kvala som inte tävlar i ett serielag?

Vet inte exakt vilken dag SM ska gå. Vet bara att det är vecka 27. Men om man räknar från idag och fram till vecka 27 så är det 163 dagar kvar. Undrar hur många av dom dagarna som hinner gå innan det blir officiellt och förmedlat vilka kvalkriterier som gäller.

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards