Alla inlägg den 20 januari 2013

Av André Aldenhov - 20 januari 2013 22:36


Fick en kommentar på ett tidigare inlägg. Tyckte det lät intressant så jag lägger upp både kommentaren och mitt svar direkt här i bloggen.


Pratat med Håkan J som är våran Generalsekreterare om kvalet, Det är taget ett beslut av Förbundstyrelsen om att alla som blev 1-3 sammanlagt i varje klass på SM ÄR kvalade till SM i Halmstad. Jag har även väckt frågan om de som klarade av kvalet på SM att även dem vara klara för SM , Det har styrelsen inte tagit något beslut om ännu! Annars gäller kval från 1/1 2013 på alla serieomgångarna + Lag-SM. / KL


mitt svar:Låter spännande! Stort tack för den informationen! Ser fram emot att det ska presenteras något genom de officiella kanalerna. Det är ju lite märkligt att det finns vissa beslut, men att detta "hålls hemligt" om man inte ringer och frågar.

Av André Aldenhov - 20 januari 2013 20:58


Bild från "Mästare i Mark"


 

Längst till vänster har vi Benny Artursson (trial) och gänget närmast honom tillhör samma lag. Dom vann lag-SM i trial 2012. Längesedan jag träffade Benny senast. Kul att se att han verkade vara i bra form. Han berättade att han gjort en comeback, men att den var över nu. Starkt att hinna med ett SM-guld på så kort tid!

8:an från vänster (som är lite längre än alla andra...) är Björn Levin. Han är grym på cykeltrial (bl.a. Svensk mästare) och jag har bloggat lite om honom förut. Såg honom en gång på Marks TK och skrev bl.a att jag tyckte han lyfte bra. Känner inte till de andra på bilden, men det fanns skyttar, seglare, dressyrryttare, basketspelare mm representerat.


Här en bild på det fina priset jag fick!

 

Verkligen trevligt! Grafiskt blad i numrerad och signerad utgåva från en lokal konstnär, Tor Udd.

Sammantaget: en riktigt lyckad eftermiddag i Marks Skyttecenter!


Av André Aldenhov - 20 januari 2013 18:09


Det har varit serietävlande i helgen för tyngdlyftarna och det betyder att serien bara har 3 omgångar kvar. Undrar om man kan SM-kvala på dom tävlingarna och hur mycket man isåfall måste lyfta för att vara inkvalad? 162 dagar kvar...

Av André Aldenhov - 20 januari 2013 17:59

Ganska öm i kroppen idag efter gårdagens tävling. Måste ta det lite försiktigt nu. Lätt att dra på sig skador när man är både förkyld och lite överbelastad. Fast ganska snart kan jag gå full gas igen.


Varit på arrangemanget "Mästare i Mark" idag. Gott med lite kaffe och kaka. Trevligt att träffa Benny Artursson (trial) och skoj att för första gången se en skyttetävling live. Fick dessutom fina blommor och en tjusig tavla från lokale konstnären Tor Udd. Synd om linedancegruppen Shooting Kickers som inte fick till ljudet, men dom gjorde sitt bästa! Återkommer med ett par bilder senare.



Av André Aldenhov - 20 januari 2013 12:20

Här kommer en länk jag fick från Claes. Alla MarksTK-lyft utom Jukkas. Först Axel, sen jag och sist Claes himself.


http://www.youtube.com/watch?v=IDf2nbfBuF8&feature=youtu.be


Bra lyft och bra filmat =). Tack Claes!


Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards