Direktlänk till inlägg 4 januari 2013

Trial, LCHF och nackspärr

Av André Aldenhov - 4 januari 2013 11:50

 Den 30:e december hade jag ett inlägg med rubriken "Björn Levin lyfte bra". Nu när jag läser inbjudan till "Mästare i Mark" kan jag konstatera att han är inbjuden han med efter SM-guld i cykeltrial! Vi får väl se om det kan bli nåt tyngdlyftningsprat =). Såg dessutom en del andra intressanta namn...


Gårdagens träning: Blev lidande av en gryende nackspärr (båda sidor...). Skulle kört 3*3 i knäböj bak på 150. Nu fick jag nöja mig med 2 set, sen gick det inte mer. Fick även ihop lite press. Tar en vilodag idag, iallafall inget med skivstång. Ryggen/nacken känns bättre, men jag vill inte stressa för mycket.


Fick lite peppning att skriva mer om träning kontra dieter. Så kommer det nog att bli framöver. Är ju igång med min LCHF igen. Däremot kommer jag inte att vara lika "strikt" som jag var tidigare, utan nu mera experimentera med tyngre träning och något lite mer kolhydrater än tidigare, dock fortfarande ett väldigt lågt kolhydratintag. Har som ett mål att kunna hitta en nivå där man kan träna tungt på LCHF. Då går det inte att äta "NCHF" (No CarbHihgFat), utan en viss mängd Carbs behövs. Jag vill ta reda på vilken mängd. 

 
 
Ingen bild

Claes

4 januari 2013 14:33

Jasså det va den Björn du menade! Han lyfter bra och har en mycket bra grundstyrka. Funderade han på att börja i laget?

Ett förslag gällande kolhydraterna är att prova 100gram/dag ett tag och sedan utvärdera om du ska höja/sänka.

André Aldenhov

4 januari 2013 18:53

Bra tips om kolhydraterna!

Nej Claes, tror inte att han är sugen på en plats i laget! Hahaha! Visserligen tror jag han skulle kunna ordna det efter ett tag, men han har ju en annan idrottskarriär att ta hand om!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av André Aldenhov - 16 augusti 2016 20:48

  Jäklar vad dålig jag är på att uppdatera här då... Men så går ju också träningen sådär. Inte så att jag lagt ner, inte alls, men det är verkligen jobbigt nu att hitta motivation och att få till ett bra tryck. Motivationstappet kommer helt ifrån a...

Av André Aldenhov - 8 augusti 2016 19:38

  Har haft ett par ganska bra träningsdagar. Inga fantastiska grejer, men många bra grejer ändå, startträning mm. Gött Men det är ju så jäkla mycket annat som händer nu, så jag vet aldrig riktigt när nästa pass blir. Suck... ...

Av André Aldenhov - 4 augusti 2016 16:09

Jäklar vad jag varit dålig på att uppdatera. Beror nog mest på att jag varit kass på att träna, hahaha! Har varit bortrest ett tag, men är hemma igen, så nu är det full körning igen! Eller, ja, asså... igår var jag helt slut när jag kom hem, så det...

Av André Aldenhov - 27 juli 2016 19:03

  Idag hade jag ungefär 15 minuter över för träning. Det blev ett ganska långt superset... ...men det blev ganska bra. Pump!!!! ...

Av André Aldenhov - 26 juli 2016 07:26

Komprimerat inlägg: Har haft två dagar där jag bara vandrat runt bland hantlarna och gjort sånt som är snällt mot kroppen. Höga reps, låga vikter. Ja och lite ben och drag. ...

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards