Alla inlägg den 8 maj 2013

Av André Aldenhov - 8 maj 2013 22:57

...och här kommer filmen med det klarade 114-rycket. Ingen hastighet , ganska segt men väldigt bra kontroll.



  Bra filmat av Axel. Tack! Dessutom kan man höra på filmen hur den nyblivna svenska mästaren Daniel gratuleras =)!


Imorgon drar jag till Trelle för ett par dagars träning och annat. Kan bli lite stopp i bloggen dessa dagar, men jag återkommer med en rapport. Tills dess: kör hårt och glöm aldrig att den som tränar mest vinner =)!


...men innan dess så blir det behandling på Marks TK. Behövs!!

Av André Aldenhov - 8 maj 2013 20:14

Här släpper jag filmen med dagens första 114-försök i rycket. Stressad, slarvig start som resulterade i ett icke färdigt slutdrag. Stången går fram/jag sitter fast och klar miss. Tur jag lyckades skärpa mig till omförsöket... Här är missen:


Bra filmat av grabben med ett färskt SM-silver: Axel. Tack!
 

Av André Aldenhov - 8 maj 2013 18:59

Hade ju bestämt mig förr att ladda på med ryck idag, kanske rentav göra en maxning. Kroppen kändes hyfsad i början men skallen var inte riktigt med. Jobbade mig långsamt in i passet och det enda som hände var att kroppen kändes sämre... Lyckades ändå behålla och rentav öka fokus hela vägen och när jag närmade mig de tyngre lyften så började tekniken sitta. Hade dock fortfarande svårt att tända till för fullt. Gjorde ett bra ryck på 107 därefter en stressad miss (hafsig start, inget slutdrag) på 114. Kände att vikten var görbar, samlade tillräckligt med enerki och klappade dit ett ganska hyfsat vinkelryck på 114. Ganska bra med tanke på de något sega omständigheterna. 114 har jag inte träningsryckt som gubb-lyftare. Summering: Apa-jobbigt pass med lyckligt slut =).

Filmer kommer på båda 114-rycken så kan alla få se och(om man vill) analysera både missen och den jag klarade.


Ryck: dubbel 60, singel 70*2 set, dubbel 80, singlar 90, 100, 107, 114(miss), 114(klarad)


PS Bra gissat Johnny =)!!

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards