Alla inlägg under juni 2014

Av André Aldenhov - 10 juni 2014 10:10


Igår blev det bara minsta möjliga rehab. Inte så bra kanske, men efter de senaste dagarnas cyklande så var det nog OK att ta det lite lugnt. Rörligheten körde jag väldigt tufft och bra igår och den är naturligtvis viktigast att köra. Dessutom lyckades jag göra en djupknäböj (typ...) utan att det gjorde sinnessjukt ont. Underbart! Framgång!! Känns som att steget till viktträning snart inte är så långt längre.

Av André Aldenhov - 8 juni 2014 23:03


...och Daniels 125-vändning är det galnaste jag sett på länge! Sjukt bra!! Han är på väg in i superform mitt i tung träning. Vältränad!!

...och det var kul att se Inge på sporten idag! Tyckte nog jag kände igen t-shirten han hade på sig... =)

...och även idag fick jag cyklat min lilla runda IRL! Gjorde inte jätteont. Underbart!! Men imorgon blir det ingen cykel. Jag håller mig till rörlighet för att inte överbelasta.

...och det är ju alltid kul att se Dahlis på TV.

Av André Aldenhov - 8 juni 2014 15:00


Att sitta en timme nere på gymet och diskutera de stora livsfrågorna, det är också tyngdlyftning! Både kul och viktigt att tänka ibland. Alltid trevligt att utbyta idéer med lyftarkollega Michael!

...och rehab fick jag också kört. De vanliga rehabövningarna (som gick bra) + en del annat. Dessutom hoppade jag på cykeln därhemma (IRL!!) och körde en liten runda! Visserligen tog jag det väldigt lugnt, men några mindre kullar lyckades jag ta mig över utan att det gjorde speciellt ont. Kul =)!

...och trevligt att träffa Jukka igen. Det var längesen. Han ligger helt rätt i sin träning, med målen lite längre fram i tiden. Bra!!

Av André Aldenhov - 5 juni 2014 22:18


Träffade lite gamla lyftarkompisar nere på TK idag. Kul! Det var längesedan sist och alltid kul att prata med lite sköna gamla lirare =). Dom hade dessutom en del önskemål på hur bloggen borde förändras för att öka en aning i underhållningsvärde. Naturligtvis har dom rätt och jag lovade att ta en funderare på vad jag ska börja skriva om.

...förutom min rehab som jag inte tänker sluta med. Även idag körde jag hårt och nu klarade jag (med nöd och näppe) att köra benspark med tomt viktmagasin. Jäklar vad det gjorde ont!! Men rörligheten förbättras (tror jag...) och snart ska jag testa knäböjningar med viss belastning.

...och förutom rehab så gick jag 2 bra varv i gymet och avslutade med långa drag/stötdrag!!

Av André Aldenhov - 4 juni 2014 22:10


Attans jäkla ap-jobbiga ap-rehab! Så attans jäkla ap-trött på ap-rehab!! Fast jag är ju fortfarande fast besluten om att inte bli knä-invalid riktigt än. Fortsätter med rörlighetsövningar för att ( om möjligt ) få tillbaks det mesta av den förlorade rörligheten. Ont, tråkigt...

...och jag cyklade också. Låg belastning idag. Hade inte det där riktiga "drivet", men ville inte missa helt.

...och sen blev det lite kettlebells. Det är ju ganska kul =).

Av André Aldenhov - 3 juni 2014 20:58


Bra pass på gymet idag. Körde ett extra varv av "vanliga" gymövningar och fortsatte att pressa hårt på rehaben. Fast när jag (nästan) gjorde en djupknäböj, då svartnade det för ögonen när jag reste mig. Det var jag inte riktigt redo för. Körde resten av dem lite grundare. Men det går fortsatt framåt =).


...och det var riktigt häftigt att se (filmen med) Claes styrkeryck-bock på 100 igår!! Även 90 och 95 var mäktiga =).

Av André Aldenhov - 2 juni 2014 21:26


Jag hamnar inte på gymet varje dag. Men jag försöker åtminstone köra min rehab så ofta som jag ska. Fortsätter att pressa ganska hårt. Nu är jag t.ex. nere i 90-gradaren när jag kör knäböjningar. Men bra känns det inte...


Däremot viktigt för den mentala hälsan att det inte går för lång tid mellan gympassen nu =). Ska försöka köra lite imorgon, men jag är inte riktigt säker. Inom en vecka så borde det vara dag att köra böj med belastning. Jobba jobba!

Av André Aldenhov - 1 juni 2014 21:42


Precis som jag hade hoppats, så blev det ett pass nere på gymet idag. Körde min rehab bra. Pressade ganska hårt i rörlighetsövningarna och ökade belastningen i bensparken. Avslutade med bra, tuff cykel. Gjorde inte ett dugg ont =)! Cykeln alltså. Rörlighetsövningarna känns ju hela tiden, eftersom jag hela tiden prassar lite till. Men det är ju meningen, så det är bara att bita ihop =).

...och innan jag cyklade så körde jag ett "vanligt" gympass med bänk, press, rodd och lite annat.

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards