Inlägg publicerade under kategorin SM 2013

Av André Aldenhov - 20 juni 2013 21:33

Snabbinlägg: Här kommer filmerna med dagens stöt-komber. Första på 110 kilo är pressvändning med markerat stopp där jag sen sjunker ner i sitt+överstöt. Andra filmen (120 kilo )en likadan fast jag följer upp med ny pressvändning + en knäböjning:



 


  

dagens mat:

lunch: 250 gram köttfärs, 200 gram korv+ lite pasta

mellan: proteindrink

kväll: 300 gram falukorv+lite pasta


Blev även behandling idag! Tack Jukka! Låret blir bättre o bättre =)!


Gött att se att Daniel tar chansen med sitt Wild Card och kör järnet!!

Av André Aldenhov - 20 juni 2013 10:18


Fortsätter att pusha för SM-sajten som är upplagd av Svenska Tyngdlyftningsförbundet. All information som behövs för att kunna följa SM 2013 på plats eller på TV/ i dator!

http://iof3.idrottonline.se/SvenskaTyngdlyftningsforbundet/Hem/Klubbrum/SMTyngdlyftning/



Av André Aldenhov - 19 juni 2013 20:51

Nu jäklar! Idag blev det knäböjningar! För säkerhets skull körde jag både fram och bak. Dessutom tempokörde jag stötdrag mellan knäböjseten. Inte mycket vila alltså =).


knäböj fram: tripplar på 40*2 set, 60, 80, 90, 95, 100

knäböj bak: tripplar på 60, 80 och 100, singel 120

stötdrag(som typ superset med knäböj bak) dubbla på 60, 90, 120, 150 och singel på 170

rodd och press


Har tokätit mig svål-mätt idag:


lunch: 300 gram kyckling, 100 gram korv, 250 gram keso

kväll: 300 gram köttfärs med grönsaker+100 gram pasta.


Idag fick vi veta att Daniel i Marks TK fått ett Wild Card till Tyngdlyftnings-SM 2013 =)!! Grattis Daniel! Nu blir vi 2 som åker från Mark!!! Halmstad =)!!

Av André Aldenhov - 9 juni 2013 22:23

Senaste tiden har jag berättat här på bloggen om skadeproblemet jag haft. Knäled eller muskulärt. Läkare undersökte och kom fram till att knäet var helt. Men något annat är uppenbart fel och det innebär naturligtvis att min målsättning att lyfta 120+150 på SM 2013 är bortplockad. Jag har ett tag funderat och testat om det är uteslutet med SM eller om det går att omformulera målsättningen. Jag har (just nu) kommit fram till följande:

Eftersom jag missat viktig träning under de senaste veckorna+ att jag fortfarande inte kan böja benet fullt så kan jag inte ha en max-målsättning på SM. Däremot kan jag göra hyfsade styrkeryck/pressvändningar och det är inte omöjligt att det går att maxa i styrkeryck/pressvändning. Därför lyder min nya målformulering såhär:


Deltar på SM 2013 i Halmstad

Maxar i styrkeryck och stöt med pressvändning

siktar på 105+140


Eftersom kroppen inte är hel kan dessa mål absolut komma att skrivas om eller helt enkelt strykas. Nu kör vi!! =)

Av André Aldenhov - 1 juni 2013 11:56

Någonting känns seriöst fel... Visserligen vet jag att när det känns märkligt/gör ont på  ett "nytt" ställe så kan man bli lite överdrivet orolig jämfört med när "det gamla vanliga" känns kass. Det man är van vid känner man att man har kontroll över medans "det okända" är skrämmande i sig. Betyder det då att de senaste dagarnas knäproblem mest är mina hjärnspöken? Nja, jag är inte helt säker på det... Att det känns svullet i knävecket kan kanske gå tillbaks med lite vila men det som smällde/brände till i knäet igår var ingen vardagshändelse direkt. Får helt enkelt bara avvakta och se. Ett par dagars vila med lite extratid i gymet spelar ju ingen roll men om jag tappar träning en längre tid då är naturligtvis satsningen på SM 2013 över. För övrigt exakt en månad kvar idag...

Av André Aldenhov - 27 maj 2013 21:16

Det börjar så smått att närma sig SM 2013. Årets tyngdlyftnings-SM går under SM-veckan i Halmstad under de första dagarna i juli. Det börjar bli såpass nära nu att man inte hinner köra flera hela perioder/träningscykler längre. Däremot är det för lång tid kvar för att man mentalt ska börja flytta över från träningsfokus till tävlingsfokus. Det är väldigt många "viktiga" träningspass kvar och börjar man tänka på tävling för tidigt så riskerar man att inte få ut full effekt ur träningen. Inget misstag jag tänker göra! Jag kommer säkert på anndra misstag att göra istället... =)


Tror att jag körde förbi utanför Borås AK idag. Såg iallafall sådanna skyltar på ett hus idag. Undrar om det var där?!?


Rent gympass idag. Tidsintensivt och bra. Gick såhär:

armdrag, rodd, 2 sorters rotation och axlar *2set (superset och vila mellan seten)

rodd, 2 sorters press *2 set(superset och vila mellan seten)

bic/tric, latsdrag *2 set(superset och vila mellan seten)

Av André Aldenhov - 18 maj 2013 21:02

Detta "snodde" jag på SM-sidan som jag tidigare tipsat om (ligger under "länkar"):


-"Inte nog med att SM tyngdlyftning flyttar från vinter till sommar utan vi flyttar även från det dolda rummet rakt in i finrummet. Sommarens SM-tävlingar kommer att TV-sändas av Svt vilket betyder att tyngdlyftnings tävlingarna kommer att kunna ses även från Tv-soffan eller hammocken om man hellre väljer att följa tävlingarna via Svt-Play.

Ännu har inte Svt presenterat några specifika sändningstider för SM-veckan, men via Svt.se sm-vecka kommer vi närmare arrangemanget kunna hitta både uppdaterade sändningstider och inslag."


Trevligt att TV sänder. Kan vara bra för tyngdlyftningen förutsatt att arrangemanget blir en fullträff och att klubbarna är beredda att ta emot ungdomar som eventuellt blir lockade att komma till skivstångslokalerna runt om i landet och prova på tyngdlyftning. Om jag vore pessimistiskt lagd så skulle jag se hur det sett ut historiskt och därefter gett upp. Men istället så väljer jag att med fortsatt stora förhoppningar fortsätta se fram emot SM 2013. SM-veckan äger =)!



Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards