Alla inlägg den 17 april 2013

Av André Aldenhov - 17 april 2013 22:42



Hade tänkt lägga upp texter och flera filmer från dagens träning, men att lägga upp film funkar inte. Blir så trött... Tidigare idag fick jag ju ett inlägg raderat och nu detta. Inte första gången heller. Hoppas Bloggplatsen får rätt på problemet tills imorgon så jag kan fortsätta med bloggen då. Tills dess: ha det bra och hoppas att vi "ses" imorgon =)!!

Av André Aldenhov - 17 april 2013 17:58


Såg på Facebook idag att det finns en ny sida för Borås Tyngdlyftningsklubb. Mycket bilder och annat. Sök gärna upp den. Värd ett besök!


Snart ryck-dax. Först lite mat. Kroppen känns bra, huvudet lite segt. Hoppas jag kan ordna till det under uppvärmningen/ inbaningen.


Plötsligt blev hela helgen ledig. Får se om jag satsar på sovmorgon någon av dagarna. Är så trött hela tiden och hade kanske behövt lite extra sömn. Fast jag sover redan väldigt bra. Behöver kanske någon annan sorts vila.





Av André Aldenhov - 17 april 2013 16:21


Hade tänkt skanna in lite gamla bilder idag om jag hann men så blev det inte. Tiden försvann liksom. Får se om det går att lösa imorgon. Sugen på att lägga ut lite bildmaterial på bloggen.


Om jag tränar idag så blir det nog ryckdrag. Kanske lite ryck först...


Om jag är i bra lyftform till sommaren, har en hyfsad muskeluthållighet efter lite ökad repsträning och jag dessutom lägger på en del tyngre konditionsträning typ cykel, skulle det kunna vara en bra grund för crossfit...?

Av André Aldenhov - 17 april 2013 14:25


Har haft en omröstning som pågått ett tag här på bloggen. Såhär blev resultatet och därmed avslutas omröstningen. Tänker inte ge mig på några vetenskapliga analyser =).


Vad är roligast att träna?
kondition  
  0 %
styrka  
  66.7 %
teknik  
  25 %
annat  
  8.3 %
inget  
  0 %

Totalt har 24 personer röstat.

Av André Aldenhov - 17 april 2013 10:53

Skrev nyss ett inlägg här, men tyvärr försvann det vid publicering. Trist...


Orkar inte skriva om "samma" igen, så jag nöjer mig med denna kommentaren just nu.






Av André Aldenhov - 17 april 2013 09:45


Igår blev det ett ganska sent pass och jag väntade med att skriva om vad jag hade kört. Var inte så sugen på att sitta och skriva i gårkväll så jag gör det nu istället. För så är det ju: det är inte alltid motivationen är på topp.


Träningen funkade däremot helt perfekt! Bestämde mig för att göra en maxning i knäböjning bak, trots trötthet i rygg efter däckbyte+ 2 dygns träningsvärk i alla delar av benen. I efterhand kan jag konstatera att jag borde kanske varit lite noggrannare än vanligt med uppvärmningen just på grund av tidigare nämnda omständigheter, men jag gjorde iallafall en hyfsad värmning. Körde lätta tripplar som teknikvärmning, singlar på slutet och avslutade med en mycket lätt 192-böj, trots att jag fick fötterna i en ganska felaktig position. Kändes starkt! Fick lite ont på insidan av vänster knä p.g.a fotställningen men det är redan borta, så det var ingen fara =).


Knäböjning bak: tripplar på 120, 140 och 160, därefter singlar på 175 och 192.

latsdrag, 2 sorters press, bic/tric


Måste komma igång med hopp igen. Ligger efter där just nu. Men nästa pass blir förmodligen ryckdrag. Möjligtvis kör jag lite ryck först. Vill det sig väl kan jag få in lite hopp på slutet. Vill även få ihop lite mer på axlar och rotation. Så lite tid...





Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards