Alla inlägg den 1 april 2013

Av André Aldenhov - 1 april 2013 21:02


Nu lägger jag upp lite gamla bilder igen. Såhär kunde det se ut i mitten på 90-talet när jag körde ben och drag...


 


 


 

Kommer lite fler bilder imorgon. Då blir det tävlingsbilder...

Av André Aldenhov - 1 april 2013 19:47

Finns en enkel lösning om man får ont av knäböj: kör inte knäböj! Nåja, den lösningen är kanske lite väl kortsiktig men den fick duga idag. Som jag bloggat om tidigare så tror jag mig ha en lösning och efter en kommentar från Mika(läs den gärna:han kommenterade ett tidigare inlägg)så känner jag att jag kanske kommit på rätt metod. Kommer att börja det projektet fram i mitten av veckan. I övrigt känner jag mig fortsatt väldigt stark. Träningen idag fick istället bli såhär:

Stötdrag: dubbel 130, dubbel 150, dubbla 170*3 set (ganska bra trots viss trötthet i rygg/höftböj).

armdrag, 2 sorters rodd, 2 sorters bencurl, 2 sorters press, bic/tric

Av André Aldenhov - 1 april 2013 15:19

Igår var det ingen rolig träningsdag, så då var det heller ingen rolig bloggdag. Får försöka ta igen det på något sätt. Tänkte slänga upp lite nya (eller rättare sagt gamla) bilder lite senare idag. Men först en liten kort sammanfattning av gårdagen:


Har alltså seriösa bekymmer med knäna nu. Detta precis när jag behöver gå på med lite tyngre repsträning. Igår skulle jag kört 3*3 på 170 i knäböj bak, men hur jag än bar mig åt så fick jag inte rätt på knäna. Funkade genom hela värmningen upp till 3:a på 150, men sen på 170 var det slut. Fick upp en singel, men jäklar vad det gjorde ont. Avbröt därför och skippade dessutom dragträningen. Körde lite i gymet istället. Ska istället försöka mig på en annan variant: Stege(knäböj) på lite lägre vikter/fler reps/lägre viktintervall/fler steg, så får vi se om det löser knäproblematiken.


Gårdagens pass blev såhär:

Knäböj bak: trippel 1340, trippel 150 och singel 170

bänkpress bred 5 set

press, bic/tric, axlar, rotation, latsdrag, bencurl bak och rodd


Nu tar vi nya tag!

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards