Alla inlägg den 5 juni 2013

Av André Aldenhov - 5 juni 2013 20:54


Fick idag ett uppmuntrande brev hemskickat som handlade om SM 2013! Mycket trevligt initiativ! Bra bild, trevlig text och undertecknat av Gunnar L.


 

Snyggt, den där tror jag kan spela roll. Bra jobbat!

Av André Aldenhov - 5 juni 2013 20:40

Läkaren gav alltså typ klartecken för knäet idag. Ingenting hade gått sönder =)! Naturligtvis jättebra men tyvärr inte riktigt detsamma som att allt är som det ska... Fortfarande väldigt ont och stelt/instabilt. Det är alltså lång väg kvar och tiden är knapp. Jag är inte sugen på att åka till SM om jag är i kass form. Måste inte vara helt 100 men jag vill känna att grundformen är bra och att jag kan gå max utan att gå sönder direkt. De närmsta dagarna avgör...


...men jag fick iallafall tränat en del och det fanns inslag av tyngdlyftning med på programmet =)!


styrkeryck+ryckknäböj 40 kilo*5 set

dips, rotation, axlar vristhopp, armdrag, 2 sorters rodd, 2 sorters press, hantelstöt, bic/tric


lunch: 400 gram köttfärs och 4 potatisar

mellanmål: ca 200 gram kycklinggryta+grönsaker

kväll: proteindrink på 2 dl lättfil


Läkaren tyckte att jag verkade vältränad och att det är bra, men han tyckte att jag inte tvunget måste träna på 200 kilo( jo, han sa faktiskt så!). Dessutom "antydde" han att den här typen av skador (knäskål som "fastnat" i glidytan och hoppat omkring) hänger ihop med åldern. Han vet mest om knän, jag vet mest om lyftning: får se vem som har rätt =)! (någonting säger mig att han har trumf på hand...)

Av André Aldenhov - 5 juni 2013 10:43

Snabbinlägg: Läkarbesöket avklarat och fick besked att ingenting gått av. Positivt! Däremot gör det fortfarande lika ont och det är lite vätska kvar. Fortsätter jobba med varm/kall och ska påbörja lätt rörlighetsträning senare idag. Hoppet lever och magrutor är på väg =)!

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards