Alla inlägg den 28 juni 2013

Av André Aldenhov - 28 juni 2013 21:31


Snabbt om dagens mat:


lunch: 400 gram kött+100 gram pasta

mellanmål: proteindrink

kväll: 350 gram kött


Kanske lite utförligare beskrivningar av förberedelserna imorgon...

Av André Aldenhov - 28 juni 2013 19:00


Nu är det snart dax för Tyngdlyftnings-SM 2013! På måndag smäller det och nu kan man nog påstå att alla förberedelser går in i slutfasen. Kroppsvikten ska korrigeras, träningen förändras, tankarna börjar alltmer styras mot startvikter och olika scenarion o.s.v Det är exakt så det ska vara =)! Äter mer kött nu och håller tillbaks kolhydrater en aning. Sista dygnet ska vätskan bort och då går jag upp lite i kolhydrater igen. Idag fick jag dessutom behandling på lår och (framför allt) slutryggen där jag var väldigt trött. Bra jobbat Jukka, muskulaturen känns helt felfri =)!! Börjar faktiskt kännas så bra som det går...

Av André Aldenhov - 28 juni 2013 11:30

Hård, spänd, ja faktiskt ganska ont i en krampande slutrygg. Naturligtvis kommer detta från gårdagens knäböjpass. Körde dessa med väldigt mycket belastning på rygg iställetför ben. Ungefär så som lyften ser ut nu =). Hoppas vi lyckas jobba bort det i eftermiddag. Då blir det behandling och imorgon följer jag upp det med lite uppmjukning. Inget som oroar just nu iallafall...

Av André Aldenhov - 28 juni 2013 07:46


Hur kommer då mitt tränande att se ut efter SM 2013? Fortsatt lyftning, inget alls eller kommer det att bli något annat? Tanken var ju från början att SM 2012 skulle sätta punkt och att jag därefter skulle köra lite mix. Att vår-sommar-höst skulle innehålla cykling och att jag kanske skulle hamna på gymet max 2 gånger/vecka. Nu förlängde jag perioden med lyftning tack vare att jag lockades av att SM 2013 gick under SM-veckan i Halmstad. Med endast ett par dagar kvar så känner jag fortfarande att det var ett vettigt beslut. Trots allt så finns fortfarande en del av suget kvar att göra en tävling.

  Men sen får det bli ändring! Först och främst måste jag ha vila/rehab för knä/lår (vad det nu är som inte stämmer) och därefter kan jag fundera över nya aktiviteter... Dock ganska sugen på att "underhållsträna" i gymet 2 gånger/vecka. Om det skulle bli aktuellt med ryck och stöt igen så är isåfall inte vägen tillbaks lika lång (som om man lagt av helt och hållet).

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards