Alla inlägg under januari 2014

Av André Aldenhov - 8 januari 2014 22:16


...och här en liten bild på dagens inköp. Nya leksaker:

 

Skulle egentligen varit på gymet ikväll men GLÖMDE BORT det!! Snacka om att inte hittat in i vardagsrutinerna... Nåja, kompenserade det med lite cykel och Kettlebell. Ganska kul såklart, men det retar mig att jag inte fick sett grabbarnas lyftning idag... Kanske ta igen det till helgen =).

Av André Aldenhov - 8 januari 2014 21:41


Slänger upp några bilder  från senaste helgens läger nere på TK:


 

 

 







  

Av André Aldenhov - 8 januari 2014 11:59


Köpt kettlebells idag! Lyckades hitta de sista 2 paren i Borås, typ... Kan vara bra att komplettera med när jag kör hemma-rehab. Lite rotationer, skulderparti och hela paketet med axlar/armar. Blir bra =).

Av André Aldenhov - 7 januari 2014 21:55


Idag kunde jag verkligen känna att det börjat "bränna i fettet" med LCHF:en!! Go känsla även om det bara är precis i början. Satte mig en stund på motionscykeln idag och följde upp med ganska mycket balansplatta. Detta efter att igår kört ett bra pass nere på TK. Bl.a med en ny knä-rehab som hädanefter kommer att gå under namnet Jukka-bencurl. Kändes riktigt bra. Har en fin vecka på gång, tror jag... =).

Av André Aldenhov - 6 januari 2014 20:57


Nu har LCHF-säsongen varat i 5 dagar och nu börjar det kännas lite bättre... Starten brukar alltid vara lite jobbig och bara något man måste ta sig genom. Kroppen ställs liksom om. Dessutom brukar det inte synas något på vågen de första 8-10 dagarna, så jag undviker att väga mig nu i början. Tror att jag gör en första vikt-avstämning på fredag. Fast det viktigaste är ju "spegel-resultatet", så det är kanske mest det som ska bli kul =)...

Av André Aldenhov - 4 januari 2014 21:20


Sjukt kul nere på TK idag! Riktigt bra drag på träningslägret! Många deltagare, både (för mig) kända och okända ansikten. Många Boråsare och resten från Mark. Fick se ett pass där det maxades i stöt. Många bra lyft men det märktes att det tränats flera tuffa pass innan: trötta kroppar! Men jag hoppas verkligen att liknande samarbeten mellan grannklubbarna fortsätter i framtiden. Stimulerande och utvecklande =)!!

Av André Aldenhov - 2 januari 2014 21:31

Årets träning har börjat! Ett gympass med lagom knä-rehab. Tryckte på lite extra med långa drag och stötmark. I övrigt inget som stack ut från det vanliga. I helgen blir det läger nere på TK så det är väl inte helt omöjligt att jag åker dit och kollar lite. Kanske kör ett pass med när jag ändå är där =). Slutet på året tycker jag annars blev ganska bra ur ett träningsperspektiv. Inte för att det blev några imponerande mängder, men klart bättre än hösten, då jag inte körde någonting alls. Tycker att jag börjar få in en vardagsrutin med fys och det är jag nöjd med. Dessutom inleds idag en rejäl uppstramning av kosthållningen, vilket kan behövas. Gårdagens kroppsvikt: 85,3...

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards