Direktlänk till inlägg 15 mars 2014

Tankarna snurrar...

Av André Aldenhov - 15 mars 2014 19:20


...och eftersom frågan dykt upp ett tag, från Robert K på förra serien och från Daniel A idag, så känns det som att ett ärligt svsr är på sin plats: Jag vet inte om jag ska försöka SM-kvala. Utvecklar svaret: Inför förra serien var jag fortfarande helt ointresserad av en SM-start eftersom jag inte tränat lyft sen förra SM. Knäskada som lett till ointresse var en avgörande faktor. Plötsligt ryckte jag 100 igen och då vaknade frågan till liv. Å ena sidan är det skoj att ha något att träna för, å andra sidan fanns varken tid, vilja eller knäskålar just då. En månad senare (idag alltså) så lyfter jag helt plötsligt 110+125 (med viss övervikt, men viktnedgång är ju inte ett bekymmer) relativt säkert, trots att jag fortfarande knappt lyfter. Drag, kettlebell och hantelgym har tydligen funkat =). Men eftersom det fortfarande är en bra bit kvar till 245 kilo (SM-kval) så kände jag att det är lite för långt upp till kval. Jag har fortfarande varken tid eller knäskålar för tyngdlyftningsträning. Men oj vad fel jag hade... Läste förbundets hemsida och gissa om jag blev förvånad när jag såg att SM-kvalet 77-klassen inte är mer än 230 kilo!! Visst är det bråttom att kvala, men nu känns frågan öppen igen. Beslut under helgen!

 
 
Ingen bild

cm

18 mars 2014 19:09

SAK kommer arrangera sen SM kval tävling 24/5
för alla som känner sig lite sent ute.

André Aldenhov

18 mars 2014 20:25

Spännande information =)!
Tack!!
;)

 
Johnny

Johnny

20 mars 2014 11:32

Riktigt roligt med "arkivet" Ang Danne så vet jag bara att han gjorde en liten "comeback" för ca 2-3 år sedan men han hade inte motivationen för att satsa seriöst.. Hans senaste seriösa comeback var 2002 då han satte svenska rekorden i 85:an (310sml) efter ca 2 år borta från flaket. Jag har försökt få igång han men det sitter "långt" inne..

http://www.lyftargurun.com

André Aldenhov

20 mars 2014 21:19

Kul att få lite info om Danne =)! En av mina favoriter. Hälsa gärna om du pratar med honom!!
Ha det gött!!!

//André

 
Johnny

Johnny

21 mars 2014 13:19

Jajjemän. Detsamma!

http://www.lyftargurun.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av André Aldenhov - 16 augusti 2016 20:48

  Jäklar vad dålig jag är på att uppdatera här då... Men så går ju också träningen sådär. Inte så att jag lagt ner, inte alls, men det är verkligen jobbigt nu att hitta motivation och att få till ett bra tryck. Motivationstappet kommer helt ifrån a...

Av André Aldenhov - 8 augusti 2016 19:38

  Har haft ett par ganska bra träningsdagar. Inga fantastiska grejer, men många bra grejer ändå, startträning mm. Gött Men det är ju så jäkla mycket annat som händer nu, så jag vet aldrig riktigt när nästa pass blir. Suck... ...

Av André Aldenhov - 4 augusti 2016 16:09

Jäklar vad jag varit dålig på att uppdatera. Beror nog mest på att jag varit kass på att träna, hahaha! Har varit bortrest ett tag, men är hemma igen, så nu är det full körning igen! Eller, ja, asså... igår var jag helt slut när jag kom hem, så det...

Av André Aldenhov - 27 juli 2016 19:03

  Idag hade jag ungefär 15 minuter över för träning. Det blev ett ganska långt superset... ...men det blev ganska bra. Pump!!!! ...

Av André Aldenhov - 26 juli 2016 07:26

Komprimerat inlägg: Har haft två dagar där jag bara vandrat runt bland hantlarna och gjort sånt som är snällt mot kroppen. Höga reps, låga vikter. Ja och lite ben och drag. ...

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards