Direktlänk till inlägg 5 april 2013

Film: trippelryck 102,5(gammeldags-höjning)

Av André Aldenhov - 5 april 2013 20:19


Egentligen är det kanske inte så märkligt, men jäklar vad det är stor skillnad för gamla gubben om det är ensamma segpass eller om det är supermotiverade pepp-pass! Rätt omgivning är vad som behövs! Här kommer en liten film från dagens pass. Ryck-trippel på 102,5. Finns en hel del att kommentera/kritisera, men samtidigt är det ett ganska hyfsat resultat. Skriv gärna =)! Såhär såg det ut:



 

 
 
Ingen bild

Hemlig;-)

6 april 2013 01:06

Undrar bara om det är meningen att du ska hoppa så pass mycket bakåt?

André Aldenhov

6 april 2013 12:19

Nix, det är inte meningen och inget att sträva efter. Har svårt att få till slutdrag nuförtiden med mitt smalare grepp och har inte lyckats hitta rätta tajmingen.

 
Ingen bild

Hemlig;-)

6 april 2013 19:54

Hej igen....har du smalnat av greppet för du känner dig svagare i draget?
Kan vara lättare att överdra om man håller ett smalare grepp tycker jag!
Själv styrde jag greppet efter drag styrka/armbågssmärta!

André Aldenhov

6 april 2013 21:30

Tjenare!
Nej, det är helt "ofrivilligt". Dragit en tumme ur led (i ett lyft, med den breda fattningen)och tyvärr går det inte att hålla brett längre. Både läkaren och min egen upplevelse var överens om det. Jag tycker att det är helt kass att hålla smalt, men antingen smalt grepp eller ingen lyftning alls... =(

 
Ingen bild

Mikael Urkom

6 april 2013 23:00

Hej själv klart ska man förbätra sin teknik... Men många har kommit långt på att hoppa lite bakåt ( Sen om det är bara eller dåligt kan man diskutera). Jag tycker att man inte ska hänga upp sig för mycket på bakot hoppet men det är mitt tänk :-)Frågan man bör ställa är - Hur ska jag träna för att inte hoppa bakot? ( Om ja missar pågrund av bakot hoppet) och hur mycket kommer jag stjäna på att inte hoppa bakåt ?

André Aldenhov

7 april 2013 12:12

Ja, jag tänker lite likadant... Hur mycket jobb måste jag lägga ner och hur stor är vinsten(eller hur stort är problemet)? Är inte jättemotiverad att lägga ner något större arbete på det, fast för 35 år sen hade jag nog gjort det... Däremot försöker jag se till att jobba färdigt draget så det inte blir missar pga hoppet.
Tack för ett bra inlägg Mikael och ha det bra!
André

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av André Aldenhov - 16 augusti 2016 20:48

  Jäklar vad dålig jag är på att uppdatera här då... Men så går ju också träningen sådär. Inte så att jag lagt ner, inte alls, men det är verkligen jobbigt nu att hitta motivation och att få till ett bra tryck. Motivationstappet kommer helt ifrån a...

Av André Aldenhov - 8 augusti 2016 19:38

  Har haft ett par ganska bra träningsdagar. Inga fantastiska grejer, men många bra grejer ändå, startträning mm. Gött Men det är ju så jäkla mycket annat som händer nu, så jag vet aldrig riktigt när nästa pass blir. Suck... ...

Av André Aldenhov - 4 augusti 2016 16:09

Jäklar vad jag varit dålig på att uppdatera. Beror nog mest på att jag varit kass på att träna, hahaha! Har varit bortrest ett tag, men är hemma igen, så nu är det full körning igen! Eller, ja, asså... igår var jag helt slut när jag kom hem, så det...

Av André Aldenhov - 27 juli 2016 19:03

  Idag hade jag ungefär 15 minuter över för träning. Det blev ett ganska långt superset... ...men det blev ganska bra. Pump!!!! ...

Av André Aldenhov - 26 juli 2016 07:26

Komprimerat inlägg: Har haft två dagar där jag bara vandrat runt bland hantlarna och gjort sånt som är snällt mot kroppen. Höga reps, låga vikter. Ja och lite ben och drag. ...

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards