Alla inlägg under oktober 2014

Av André Aldenhov - 10 oktober 2014 22:44


Igår nämnde jag aldrig vad jag tränat för något. Kunde jag ju gjort förståss =)... Kanske inte så mycket att tala om, men det blev 5x5 i knäböjen med 60 på topp. En hel del knärörlighet och hantelgym. Sådärja.


...och idag körde jag vidare på samma tema såklart. Rörlighet, hantelgym och lite teknikryck. Klappade till några dubblar med 60 på topp. Kul =)!


...och hela gänget var på plats och körde järnet! Mycket bra träningssnack med Claes och trevligt snack om livet med Axel.


...och Gabbe SPRANG hem och hämtade lyftarskor. Galet... =)


...och tydligen händer det grejer i Finland nästa år. Hmmm...

Av André Aldenhov - 9 oktober 2014 21:52


Så lätt att lockas av en idé... Häromdagen fick jag frågan från en lyftkollega nere på TK ( vi kan kalla honom Claes...):

-Ökar du lite varje gång du kör dina 5x5 i knäböj?

Svarade ett slags nja, fast började omedelbart fundera på om jag inte borde göra så. Så nu gör jag det...


I helgen kommer en gammal lyft-legend att köra sitt första lyft-pass på 20 år: Ingen mindre än Arne Larsson! Lycka till både under och efter passet, Arne =)!! Håller tummarna för att du har en trevlig dag på gymet!


...och en lyftkollega nere på TK ( vi kan kalla honom Claes...) vände 130 nu igen! Hoppas kroppen är lite bättre nu =).



Av André Aldenhov - 8 oktober 2014 21:22


Kämpar vidare. Idag fick det räcka med lite motionscykel och kettlebell. Balansplattan fick också vara med på ett hörn =). Imorgon kanske det är gym igen. Lite sugen på en jäkla massa olika övningar nu! Men det får kroppen bestämma vad som funkar...

...och hoppet lever ju naturligtvis om att kunna bli helt eller nästan helt återställd i knäet. Kanske kunna lyfta igen, eller kanske kunna cykla eller fysa på något annat sätt. Tålamod har jag ju ganska gott om, så än så länge har jag inte börjat misströsta =).

Av André Aldenhov - 6 oktober 2014 20:20


Hamnade på gymet idag igen. Roligt idag eftersom det var så många där som körde. Kanonryck på Niko och Jukka. Claes fick kämpa hårt idag, men han tog fajten och fick ihop ett riktigt hyfsat ryckpass till slut. Danne hemma igen och Gabbe bor nog nere på TK nu tror jag =).


...och mitt pass var knäböj 5x5 idag igen och följde upp med några stötdrag. Lagom så.


...och jag fick faktiskt kört lite kettlebell igår. Inte mycket, men det räknas. Dom känns i sidan idag =).

Av André Aldenhov - 5 oktober 2014 10:11


Igår var det en liten sväng till gymet. Väldigt trött i knä och lite öm i armbågen efter förra passets lätt-ryck. Men då måste man naturligtvis köra knäböj och ryck igen =)! Rejäl värmning och lätta vikter såklart. Kändes helt OK. 5x5 knäböj och lite dubbla och trippla ryck. Avrundade med en del i hantelgymet. Lade på lite extra i några av övningarna. Ganska nöjd med det här passet faktiskt.

Av André Aldenhov - 1 oktober 2014 21:06


Det blev lite gym idag, trots allt. Ett väldigt lätt pass. Inga övningar med en massa reps. Jo, visserligen ett kort varv i hantelgymet, men resten var bara singlar och dubblar. Men det blev ändå tufft för kroppen: ryck och spänst var i fokus. 40 och 50 kilo i rycken och avslutade med några drag på 70. Oj vad ovant. Armbågar och handleder fick lite stryk =). Knäna känns lite kass just nu men det är nog borta tills imorgon. Känns nog så bara för att jag gjort en ökning/förändring. Men nu blir det 2 dagar vila för benen. Just det. Avslutade med en del hopp. Kul men aj...

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards